ثبات قیمت متانول در بازار وارداتی چین

10:05 - 1400/01/21
پس از افت ملموس قیمت متانول در ماه نوامبر،  این محصول در اولین هفته ماه دسامبر در بازار وارداتی چین روندی متعادل را تجربه کرد. در این میان سیر نزولی قیمت در بازار کره جنوبی و جنوب شرق آسیا تداوم یافت.
ثبات قیمت متانول در بازار وارداتی چین

پلاتس: این هفته قیمت متانول در بازار داخلی چین افزایشی 35 یوانی را تجربه کرد و همین امر منجر به کاهش فشار بر بازار وارداتی این محصول شد. با این وجود فعالان بازار کماکان از ضعیف بودن سطح تقاضا خبر می‌دهند.

در بازار سایر مناطق به ویژه کره جنوبی و جنوب شرق آسیا شاهد افت ملموس قیمت متانول بودیم. بالا بودن سطح موجودی انبار مصرف‌کنندگان متانول در این مناطق سطح تقاضا را در بازار نقدی به میزان ملموسی پایین آورد و همین امر قیمت را در مسیر نزولی قرار داد. به گفته برخی از معامله‌گران، عامل اصلی تضعیف قیمت در ماه گذشته میلادی، افزایش عرضه محموله های ایرانی در بازار بود اما در ماه دسامبر افت تقاضا منجر به تزلزل بازار متانول شده است.

ذکر این نکته ضروری است که این هفته یک محموله 10 هزار تنی متانول ایران برای تحویل در ماه ژانویه در قیمت 270 دلار به مشتریان چینی به فروش رسید.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس در این هفته در سطح 270 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی به میزان 30 دلار به 330 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی 54 دلار ارزان شد و در سطح 315 قرار گرفت.