رویترز از کاهش صادرات نفت ایران به چین، هند و ترکیه خبر داد

صعود آرام قیمت نفت خام

09:30 - 1400/01/21
در پی انتشار گزارشی پیرامون کاهش صادرات نفت ایران به مشتریان بزرگ این کشور و تداوم تنش‌ها میان عربستان و متحدانش‌ در زمینه پرنده مفقود شدن جمال خاشقچی، قیمت نفت در روز جاری به محدوده مثبت وارد شد.
صعود آرام قیمت نفت خام

موسسه رویترز در گزارشی مدعی شد که بر اساس داده های نرم‌افزار Refimitiv Eikon، میزان صادرات نفت ایران به هند، ترکیه و چین در دو هفته ابتدایی اکتبر به 1/33 میلیون بشکه در روز رسیده و این در حالی‌است که سطح صادرات به این 3 کشور در ماه گذشته میلادی در سطح 1/6 میلیون بشکه بوده است. انتشار این خبر در تقویت قیمت نفت نقش شایانی داشت.

 در این میان خبرگزاری سی‌ان‌ان شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که به نظر می‌رسد مقامات عربستان قصد دارند با پذیرش مسئولیت مرگ جمال خاشقچی، این رویداد را ناشی از اشتباه سهوی در حین بازجویی معرفی کنند. تداوم بحران اخیر میان عربستان و متحدان این کشور بر اثر مفقود شدن این منتقد حکومت عربستان پس از ورود وی به کنسولگری این کشور در استانبول، در تقویت قیمت نفت نقش داشته است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با رشدی 0/3 درصدی در سطح81 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه نوامبر با افزایشی 0/1 درصدی به 71/8 دلار رسیده است.