افت محدود سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

09:10 - 1400/01/18
پس از سقوط قیمت سنگ‌آهن در هفته ماقبل، این محصول افت قیمت محدودی را در معاملات هفته جاری تجربه کرد.
افت محدود سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

در ابتدای هفته بانک مرکزی چین در اطلاعیه‌ای از عزم خود برای کاهش نرخ ذخیره قانونی برخی از بانک‌های این کشور خبر داد. انتشار این خبر امیدواری‌هایی را در میان فعالان صنعتی در زمینه بهبود روند وام‌دهی سیستم بانکی به صنایع پدید آورد و همین امر نیز به بهبود فضای معاملات در بازار بسیاری از کالاهای خام صنعتی از جمله سنگ‌آهن منجر شد. این روند در روز یکشنبه تداوم یافت اما در ساعت‌های پایانی بازار به علت افت قیمت محصولات فولادی، معاملات سنگ آهن نیز از رمق افتاد.

با تداوم روند نزولی قیمت محصولات فولادی و همچنین افت ارزش یوان در برابر دلار، تقاضا براس سنگ‌آهن در بازار وارداتی کاهش یافت و همین امر افت به قیمت بیش از دو دلاری سنگ آهن در روز چهارشنبه منجر شد. با بهبود وضعیت بازار فولاد در روز پنجشنبه، کمی از فشار موجود بر معاملات سنگ آهن کاسته شد. در روز جمعه شاهد بهبود تقاضا برای سنگ‌آهن از سوی فولادسازان چینی بودیم امری که رشد محدود قیمت این محصول را در پی داشت.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین روز جمعه 29 ژوئن با رشدی به میزان 58 سنت به 65 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 0/5 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.