رشد دلار در کنار کاهش تقاضای فیزیکی بازار را متاثر کرد

پیش‌بینی قیمت طلا در 30 خرداد

08:25 - 1400/01/18
تداوم روند صعودی شاخص دلار در روز چهارشنبه بار دیگر معاملات طلا را زیر فشار قرار داد و قیمت این محصول را به محدوده منفی کشاند. هم اکنون طلا در کمترین سطوح قیمت در سال 2018 معامله می شود.
پیش‌بینی قیمت طلا در 30 خرداد

با وجود فروگش کردن روند صعودی ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس امروز در برابر دلار تضعیف شدند امری که شاخص دلار را بار دیگر وارد محدوده مثبت کرد. تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه شاخص دلار با رشدی 0/15 درصدی به 95/15 واحد رسیده است. افزایش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان بار دیگر تقاضا برای فلزات قیمتی از جمله طلا را از سوی سرمایه‌گذاران استفاده کننده از ارزهای غیردلاری کاهش داد و به کاهش قیمت این محصول منجر شد.

در این میان با وجود افت قیمت، تقاضای فیزیکی برای طلا از سوی مصرف کنندگان بزرگی همچون هند در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و همین امر نیز فشار بر بازار طلا را بیش از پیش افزایش داده است. جشن‌های دیوالی هند در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و به صورت سنتی تقاضا برای طلا در این برهه افزایش خواهد داد. فعالان بازار انتظار دارند تا پیش از نزدیک شدن به موعد جشن های دیوالی،  تقاضای فیزیکی از سوی هند تغییر چندانی را تجربه نکند.

از دیدگاه تکنیکال هم اکنون در چهارپوب زمانی روزانه قیمت طلا پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5، 13 و همچنین 62 روزه تثبیت شده و بدین تریتب کار سختی را برای صعود پیش رو دارد. در صورت افت قیمت، اولین هدف در حمایت 1268 دلار قرار دارد و در صورت شسته شدن این حمایت باید منتظر عقب‌نشینی تا مرز 1260 دلار بود. در صورت شکل گیری روند صعودی، طلا در سطح میانگین 5 روزه یعنی 1279/7 دلار مقاومتی را پیش روی خود خواهد دید و در ادامه می تواند تا میانگین 13 روزه (1287 دلار) بالا رود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1275/8 دلار، افت قیمتی 5/2 دلاری را تجربه می‌کند. در بازار نقدی 75 سنت ارزان شده و در سطح 1273/9 دلار قرار گرفته است.