کاهش فشار فروش در بازار فولاد

08:22 - 1400/01/18
معاملات محصولات فولادی  و نهاده‌های تولید این محصول امروز نیز در بازارهای چین زیر فشار قرار دارد اما موج فروش روز گذشته فروکش کرده است. به نظر می رسد رفته رفته بازار در حال یافتن کف قیمتی خود در مقطع کنونی است.
کاهش فشار فروش در بازار فولاد

بالا گرفتن تنش های تجاری میان چین و آمریکا  و تهدید ترامپ بر وضع تعرفه وارداتی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چین، از روز گذشته بازار محصولات فولادی در این کشور را زیر فشار شدیدی قرار داد. صبح امروز نیز شاهد تداوم تزلزل قیمت بسیاری از محصولات بودیم اما میزان کاهش قیمت چندان ملموس نبود. در ادامه نیز برخی از محصولات همچون نورد گرم در بازار آتی شانگهای وارد محدوده مثبت قیمت شدند.

در این میان افت قیمت سنگ آهن و زغال کک‌شو بیشتر از محصولات فولادی بوده است. با این وجود به نظر می رسد رفته رفته قیمت ها به کف خود در مقطع کنونی برسند و معاملات متعادل‌تری را در روزهای آینده شاهد باشیم.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 0/2 درصد در سطح 599 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 0/3 درصد افت کرد و به قیمت 582 دلار رسید.‌‌ سنگ‌آهن در پر حجم‌ترین قرارداد بازار کالایی دالیان 0/8 درصد ارزان شد و به 69/7 دلار رسید.  زغال کک شو نیز دراین بازار 1/2 درصد کاهش قیمت را پشت سرگذاشت و در سطح  186 دلار معامله شد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/47 است).

ذکر این نکته ضروری است که روز گذشته شاخص قیمت سنگ آهن نقدی 62 درصد متال بولتن در قراداد سی‌ اف آر کینگدائو چین با افتی 3 درصدی به 66/4 درصد رسید.