رشد قیمت فلزات پایه در طول هفته

01:00 - 1400/01/18

بازار فلزات پایه در این هفته به مدار صعود بازگشت و شاهد رشد قیمت محصولات معاملاتی این بازار بودیم.

فلزات پایه در برخی از جلسات معاملاتی این هفته روندی متزلزل را طی کردند که عمده ترین علل این امر رشد ارزش دلار ایالات‌متحده در کنار افزایش سطح فرآیند شناسایی سود از سوی سفته‌بازان بود. در عین حال روز چهارشنبه آخرین تاریخ اعلان قراردادهای اختیار معامله بود که همین امر نیز فضای مبهمی را بر معاملات روز چهارشنبه و صبح پنج شنبه حاکم ساخت. در مقابل بازار فلزات پایه در این هفته از انتشار گزارشات بالاتر از حد انتظار دو اقتصاد بزرگ جهان منتفع گردیدند. انتشار گزارش بازار کار ایالات‌متحده در پایان هفته گذشته  منجر به بهبود چشم انداز تقاضا برای این محصولات گشت و همین امر نیز معاملات ابتدای هفته را رونق بخشید. در اواخر هفته نیز شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده چین منتشر شد که رشد ارقام این دو شاخص تاثیر تورمی خود را بر قیمت فلزات پایه گذاشت و منجر به گرانی این محصولات شد.

مس در قراردادهای سه ماهه بازار لندن طی معاملات روز جمعه 0/76 درصد گران شد و به 5826 دلار در هر تن رسید و معاملات هفتگی را با بیش از یک درصد رشد قیمت به پایان برد. قیمت مس در قراردادهای نقدی به 5828 دلار رسیده است.

هر تن آلومینیوم تحت قرارداد سه ماهه با رشدی 1/5 درصدی به 1750 دلار رسید و بدین ترتیب افزایش قیمتی 2/1 درصد را در طول هفته به ثبت رساند. گفتنی است آلومینیوم در معاملات نقدی لندن نیز در سطح 1748 دلار قرار گرفت.

همچنین هر تن روی تحت قرارداد سه ماهه با افزایشی 0/8 درصدی به 2711 دلار رسید. قیمت این محصول در طول هفته بیش از 1/6 درصد افزایش یافته است. روی در بازار نقدی قیمت 2712 دلار را تجربه کرد.

همچنین سرب برای تحویل در سه ماه آینده با کمتر از دو درصد افزایش به قیمت 2350 دلار هر تن رسید. قیمت این محصول در طول هفته 2/4 رشد کرده است. قیمت در معاملات نقدی به 2322 دلار رسیده است.