سختگیری کره جنوبی بر معاملات کریپتوها افزایش یافت

بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 2 بهمن

00:00 - 1400/01/18
کاهش مجدد قیمت ارزهای دیجیتال، معرفی سیستم بانکی جدید برای خرید فروش این ارزها در کره جنوبی و همچنین درخواست کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا برای نظارت بیشتر بر معاملات کریپتوها از مهترین عناوین خبری مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال در ساعت های اخیر بوده اند.
بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 2 بهمن
  • تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه بیت کوین به قیمت 11596 دلار رسیده که این رقم نشان دهنده افت قیمتی 2/5 درصدی در 24 ساعت گذشته است.. اتریوم نیز با کاهش قیمتی 0/5 درصدی به 1056 دلار رسیده است.
  • همچنین ریپل بیش از 4 درصد درصد ارزان شده و در سطح 1/34 معامله می‌شود و بیت کوین کش نیز با کاهش قیمتی 2/8 درصدی در سطح 1748 دلار قرار گرفته است. دیگر ارزهای مطرح همچون لایت کوین و نئو نیز به ترتیب 2/5 و 6/4 درصد افت کرده‌اند اما در این میان EOS بیش از 8 درصد گران شده و استلار نیز کمتر از یک درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.
  • کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا خواستار قدرت اجرایی بیشتر برای نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال شد. این نهاد اعلام کرد استفاده از کریپتوها و وب سیاه برای فعالیت‌های مجرمانه افزایش یافته است.
  • کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی در اطلاعیه‌ای از جزئیات جدید سیستم بانکی جدید طراحی شده برای معاملات ارزهای دیجیتال پرده برداشت. براین اساس صرافی‌های معامله کننده ارزهای دیجیتال باید تراکنش‌های مشتریان را با بانک‌های تعیین شده از سوی دولت به اشتراک بگذارند. بر این اساس قرار است تا پایان ماه ژانویه شش بانک تعیین شده از سوی دولت کره جنوبیاین  سیستم جدید را راه اندازی کنند. با استفاده از سیستم جدید دیگر استفاده از حساب‌های مجازی که اجازه معامله به صورت ناشناس را به کاربران می دادند برچیده خواهند شد.بر طبق اعلام کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، بانک‌ها ها حساب‌ مشخصی را برای مشتریان صرافی‌های ارزهای دیجیتال تخصیص خواهند داد و تراکنش‌های خرید و فروش این ارزها به صورت رسمی از طریق این حساب صورت خواهد پذیرفت.