در پی کاهش قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای روی داد

افت قیمت سنگ‌آهن دالیان در پنجمین روز متوالی

23:49 - 1400/01/17
در پی افت قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای، سنگ آهن نیز برای پنجمین روز متوالی روندی نزولی را تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح در دو هفته و نیم اخیر رسید.
افت قیمت سنگ‌آهن دالیان در پنجمین روز متوالی

در پی کاهش تقاضا برای محصولات فولادی به تبع سرمای هوا در چین و نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در این کشور، معاملات آتی فولاد در شانگهای نیز در روزهای اخیر متزلزل پیگیری می‌شود. امروز محصولات فولاد در جلسه معاملاتی ظهر افت قیمت مختصری را پشت سرگذاشتند.

در پی کاهش قیمت فولاد، قیمت سنگ آهن در معمعاملات آتی بازار کالایی دالیان بار دیگر زیر فشار قرار گرفت و برای پنجمین روز متوالی افت کرد. سنگ آهن در روز چهارشنبه افت قیمتی 0/7 درصدی را در پرحجم‌ترین قرارداد بازار کالای دالیان تجربه کرد و به 532/5 یوان (83 دلار) رسید که این رقم از 29 دسامبر تاکنون در بازار دیده نشده بود.

ذکر این نکته ضروری است که به تبع کاهش تقاضا برای سنگ آهن از سوی بخش تولید فولاد  چین، میزان موجودی انبار این محصول در بنادر چین بر اساس گزارش موسسه SteelHome در 12 ژانویه به بیش از 152 میلیون تن رسید که این رقم بالاترین سطح ذخایری است که پس از سال 2014 به ثبت رسیده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی به میزان 4 دلار در سطح 594 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 2 دلار افت کرد و به قیمت 590 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/43 است).