فضای مبهم بازار فلزات در صبح جمعه

23:08 - 1400/01/17
پس از صعود قیمت فلزات در معامللات عصر روز پنج‌شنبه ، برخی از این محصولات محصولات در معاملات صبح امروز زیر فشار قرار گرفتند. در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماه دسامبر ایالات متحده، فعالان بازار فلزات پایه کمی احتیاط را چاشنی کار کرده اند و بخشی از سرمایه‌گذاران نیز ترجیح داده اند تا با بستن موقعیت های معاملاتی ریسک خود را پیش از انتشار این گزارش پایین بیاورند.
فضای مبهم بازار فلزات در صبح جمعه

با سختگیری بیش از پیش دولت چین در زمینه وادرات ضایعات محصولاتی مانند مس  و آلومینیوم، این محصولات در روز گذشته با رشد قیمت مناسبی مواجه شدند. وزارت حفاظت از محیط زیست چین روز گذشته اعلام کرد که در دو مرحله ثبت سفارش برای واردات قراضه مس در سال 2018 تنها مجوز واردات 136 هزار تن از این کالا را صادر کرده  که این رقم 94 درصد کمتر از مجوز صادر شده در مدت مشابه سال گذشته به حساب می آید. همچنین این نهاد سختگیری های بیش از پیشی را برای صدور مجوز واردات قراضه آلومینیوم در نظر گرفته است.در این میان تداوم افت موجودی انبار روی در بازار فلزات لندن از رشد قیمت این محصول در روز گذشته حمایت کرد.

امروز اما قرار است گزارش اشغال ماه دسامبر ایالات متحده  منتشر شود و تا این لحظه نیز شاخص دلار توانسته رشدی 0/15 درصدی را به لطف خوش بینی به نتایج این گزارش به ثبت برساند.  سرمایه گذاران بازار فلزات نگرانند احتمال صعود بیش از پیش دلار دری انتشار این گزارش هستند و به همین علت نیز بخشی از آنها اقدام به بستن موقعیت های معاملاتی کرده اند. همچنین گروهی نیز پس از رشد قیمت روزهای اخیر در حال شناسایی سود هستند که همین امر معاملات برخی از محصولات را زیر فشار قرار داده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 7167 دلار معامله می شود و آلومینیوم نیز با کاهشی 0/5درصدی به 2237 دلار رسیده است. روی بدون تغییری ملموس در سطح 3357 دلار قرار گرفته و در این میان سرب 0/2 درصد گران شده و به 2579 دلار رسیده است.