شروع مثبت نفت خام در هفته جاری

22:44 - 1400/01/17
با آغاز معاملات نفت خام در این هفته، نفت برنت نوسان مختصری را در صبح امروز تجربه می کند و نفت وست تگزاس در واکنش به ثبات تعداد دکل های حفاری ایالات متحده با رشد محدودی مواجه شده است.
شروع مثبت نفت خام در هفته جاری

پس از تعطیلی روز گذشته، معاملات نفت خام صبح امروز در بازارهای جهانی از سر گرفته شده و در این میان قیمت نفت وست تگزاس در واکنش به گزارش موسسه بیکر هیوز با رشد مختصری مواجه شده است. بر طبق گزارش پایان هفته  این موسسه تعداد دکل های حفاری نفت ایالات متحده در هفته گذشته بدون تغییر نسبت به هفته ماقبل در سطح 747 دکل قرار دارد. عدم افزایش تعداد دکل های حفاری منجر به بهبود نسبی معاملات نفت خام در آمریکای شمالی شده است.

از دیگر اخبار مرتبط با بازار نفت می توان به اظهار نظر وزیر نفت عراق در زمینه چشم‌انداز بازار در فصل ابتدایی سال آینده اشاره کرد. جبار اللعیبی روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه و تقاضای نفت در سه ماه ابتدایی سال 2018 می تواند به تعادل برسد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس بدونتغییری ملموس در سطح 64/76 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه فوریه 0/2 درصد گران شده و در سطح 57/52 دلار قرار گرفته است.