چند پروژه جدید برای ایرانول

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در گفتگویی از چند اقدام جدید این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد. رایزنی‌ها برای تولید روغن دریایی با یک برند خارجی، مشارکت شرکت‌های داخلی در آبادان، مخازن 25 هزار تنی ایرانول در ماهشهر، فروش ساختمان پاسداران و فروش شرکت احیا روانکاران سپاهان، ایجاد و راه اندازی بیش از 20 هزار مترمربع انبار در شرکت نفت ایرانول از دیگر اقداماتی است که اسحاقی از محقق شدن آن‌ها در آینده خبر داد.

مانا: مهندس عیسی اسحاقی با اشاره به عرضه انبوه "تترا" نخستین روغن موتور با پایه گیاهی گفت: این روغن موتور که در خرداد ماه امسال در جمع عاملین فروش کشور رونمایی شد به دلیل کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و قابل استفاده بودن برای اکثر خودروها مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد:  این شرکت در سال جاری توانسته است گامهای مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی بردارد.

اسحاقی تولید وعرضه روغن موتور تترا، ایجاد پایانه صادراتی و مخازن 25 هزار تنی، صادرات محصولات نهایی و کاهش خام فروشی، نصب فیلترهای واحد موم زدایی به منظور کاهش روغن اسلک وکس و افزایش روغن پایه تولیدی را از اقدامات مهم این شرکت در سال جاری ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول افزود: روغن موتور تترا تنها در چند کشور پیشرفته عرضه می‌شد که از سوی کارشناسان ایرانول این محصول در داخل کشور نیز فرمولاسیون آن تهیه و به بازارعرضه شد.

وی با اشاره به افتتاح مخازن 25هزار تنی تصریح کرد: ساخت پایانه صادراتی ایرانول در ماهشهر روند خوبی را طی می‌کند و در ماههای آینده مخازن 25 هزار تنی ایرانول در ماهشهر افتتاح که با بهره‌برداری از این پایانه صادراتی، بازار صادرات اینگونه تولیدات رونق می‌یابد.

اسحاقی در این باره ادامه داد: برای صادرات محصولات نهایی به کشورهای دیگر در سال جاری گام‌های جدی برداشته شد و مقدار صادرات محصولات نهایی در هشت ماهه اول امسال نسبت به سالهای قبل حدود چهار برابر شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول از نصب چهار فیلتر واحد موم‌گیری به منظور کاهش روغن اسلک وکس و افزایش تولید روغن پایه خبر داد و گفت: به زودی فاز اول این طرح آغاز و در پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح فاز اول 11 میلیون لیتر به روغن تولیدی شرکت افزوده و روغن موجود در اسلک وکس به 10 درصد می‌رسد.

اسحاقی در مورد فروش ساختمان پاسداران و فروش شرکت احیا روانکاران سپاهان نیز گفت: فروش ساختمان براساس توافق سهامداران عمده بابت بخشی از سود سهام به آنها داده می‌شود و آگهی مزایده فروش شرکت احیا روانکاران سپاهان از امروز (شنبه 13 آذر) در رسانه‌ها چاپ شده و امیداست تا ماه آینده قطعی شود.

وی ازرایزنی‌ها برای تولید روغن دریایی با یک برند خارجی و مشارکت شرکت‌های داخلی در آبادان خبر داد و گفت: توافق‌های اولیه انجام شده واین شرکت به دنبال تولید روغن دریایی برای نخستین بار در کشوراز سوی یک شرکت معتبر تولید روغن دریایی خارجی در ایران است.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول درباره پالایشگاه روغن‌سازی آبادان نیز تصریح کرد: پیشنهاد یک شرکت خارجی را برای جذب سرمایه‌گذاری و تولید روغن‌های گروه دو و سه در آبادان دریافت و هیئت مدیره این شرکت با جذب سرمایه‌گذار برای پالایشگاه آبادان موافقت کرده است.

اسحاق از دیگر اقدامات این شرکت برای فروش بیشتر محصول نهایی به جای خام فروشی، ایجاد و راه اندازی بیش از 20 هزار مترمربع انبار در شرکت نفت ایرانول ذکر کرد و اذعان داشت: با این اقدام این شرکت مانند سال‌های گذشته با کمبود محصول نهایی مواجه نخواهد بود و انبارهای ایرانول گنجایش حدود دو تا سه ماه محصول تولیدی را دارند.

 

Submitted by admin on