ورود قیمت نفت به محدوده منفی

20:50 - 1400/01/17
با وجود ایجاد فشار بر معاملات نفت خام به تبع افزایش تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده، قیمت نفت در شروع معالات هفتگی با تداوم تنش ها در خاورمیانه رشدی اندک را تجربه کرد اما فضای معاملات در ادامه منفی شد.
ورود قیمت نفت به محدوده منفی

موسسه بیکر هیو در پایان هفته از افزایش 9 عددی دکل های حفاری در ایالات متحده در هفته منتهی به دهم نوامبر خبر داد. این تعداد افزایش از ماه ژوئن تاکنون بی سابقه بوده است. انتشار این خبر چشم انداز تولید نفت خام از سوی ایالات متحده را افزایش  و معاملات نفت خام را زیر فشار قرار داد.

در این میان تنور تنش ها دت خاورمیانه با طرح ادعای جدید بحرین بر علیه ایران داغ ماند و همین امر نیز منجر به رشد قیمت نفت خام شد. بحرین در پایان هفته ایران را به دست داشتن در  انفجار صورت گرفته در خط لوله اصلی انتقال نفت ان کشور متهم کرد که این ادعا از سوی مقامات ایرانی رد شد.در یک ساعت اخیر اما بازار زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفت و قیمت ها سرانجام وارد محدوده منفی شدند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه با افتی 0/2 درصدی در سطح 63/36دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه دسامبر 0/1 درصد ارزان شده و در سطح 67/8 دلار قرار گرفته است.