آرامش هفتگی بازار پروپیلن

کاهش حجم معاملات پروپیلن در بازارهای واردلاتی آسیا به تبع تعطیلات چین، تایوان و کره جنوبی، هفته کم رمقی را در بازار این محصول رقم زد و در نهایت به ثبات قیمت در بازارهای مختلف منجر شد.

پلاتس: تعطیلات رسمی در چین، تایوان و کره جنوبی در کل هفته گذشته منجر به کاهش ملموس حجم فعالیت ها در بازار پروپیلن شد.

فعالان بازار پتروشیمی تمایل به خرید  پروپیلن در  بازارهای شرق آسیا برهه کنونی را در وضعیت مناسبی ارزیابی می کنند چرا که برنامه تعمیر و نگهداری تعداد ملموسی از واحدهای تولید این محصول در پیش روی بازار قرار دارد و خریداران در حال تجدید موجودی انبار خود پیش از تعطیلی این واحدها هستند.

با این وجود برخی از معامله گران اعتقاد دارند که این تمایل در هفته های پیبش رو کاهش می یابد چرا که مصرف کنندگان پروپیلن ماه گذشته بخش اعظمی از نیاز به این محصول را برآورده کرده اند و سطح موجودی انبار خود را به سطح مطلوبی رسانده اند.

در پی این شرایط قیمت هر تن پروپیلن در قراردادهای سی اف آر چین بدون تغییری ملموس در این هفته به 992 دلار رسید. همچنین شاهد وضعیتی مشابه در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بودیم. قیمت در این منطقه قیمت در سطح 872 دلار گزارش می‌شود. پروپیلن در قراردادهای فوب کره جنوبی بدون تغییر در سطح به 947 دلار قرا گرفت.

Submitted by admin on