تهدید توفان"نیت"در بازار نفت خام

19:14 - 1400/01/17
با حرکت توفان موسوم به نیت از آمریکای مرکزی به سوی خلیج مکزیک، فعالان بازار انرژی معاملات محتاطانه ای را در پیش گرفته اند که همین امر منچر به افت مختصر قیمت نفت خام در روز جمعه شده است.
تهدید توفان"نیت"در بازار نفت خام

مرکز ملی توفان ایالات متحده در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که توفان موسمی نیت در حال نزدیک شدن خلیج مکزیک موجود است. بر اساس اعلام این نهاد توفان مذکور از سواحل نیکاراگوئه در حال حرکت به سوی خلیج مکزیک بوده و احتمال افزایش سرعت این توفان نیز وجود دارد.

بدین ترتیب بار دیگر پس از وقوع توفان هاروی در ماه گذشته، واحدهای پالایشی خلیج مکزیک در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند و همین امر نیز چشم انداز تقاضا برای نفت خام را تیره کرده است. سرمایه گذاران در روز جاری اقدام به بستن موقعیت های معاملاتی خود کرده اند چرا که علاقه ای ندارند در زمان بسته بودن بازار در پایان هفته، ریسک ناشی از این توفان را با داشتن موقعیت های باز معاملاتی متحمل شوند.

در برهه کنونی هر بشکهنفت خام برنت در معاملات ماه دسامبر با افتی 0/1درصدی به 56/88 دلار رسیده و نفت وست تگزاس نیز برای تحویل در ماه نوامبر با کاهشی 0/3 درصدی در سطح 50/5 دلار قرار گرفته است.