بازگشت نفت به مدار صعود

16:53 - 1400/01/17
پس از افت حدود سه درصدی قیمت نفت خام در معاملات پایان هفته گذشته، این محصول با از سرگیری معاملات در روز دوشنبه به مدار صعود بازگشته و رشد قیمتی کمتر از یک درصد را تجربه کرده است. افزایش سطح خرید از سوی سفته بازان در روز جاری اصلی‌ترین دلایل حمایت از قیمت به حساب می‌آید.
بازگشت نفت به مدار صعود

پس از سقوط قیمت نفت خام در روز جمعه، معامله گران بازار انرژی دست به کار خرید در قیمت‌های پایین شده و همین امر نیز از صبح امروز قیمت نفت را به محدوده مثبت کشانده است. با این وجود کماکان بازار نفت خام زیر فشار افزایش تعداد دکل‌های حفاری ایالات متحده قرار دارد. براساس آخرین گزارش موسسه بیکر هیوز هفت دکل به تعداد دکل‌های حفاری ایالات متحده در هفته گذشته افزوده شده است.

همچنین روز گذشته دبیر کل اوپک از عدم بررسی موضوع کاهش بیش از پیش تولید نفت خام اوپک در جلسه آتی کمیته نظارتی وزیران این نهاد و کشورهای غیر عضو حاضر در برنامه کاهش تولید خبر داد که این خبر نیز کمی بر بازار نفت فشار وارد کرده است. این در حالی است که وزیر انرژی روسیه در روز جمعه اعلام کرده بوذ که این کشور آمادگی هرگونه تجدید نظر در توافق صورت گرفته بر سر کاهش سطح تولید را دارد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایشی 0/75 درصدی به 47/06 دلار رسیده است.

نف خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه آگوست با افتی به رشدی به میزان 0/8 درصد در سطح 44/59 دلار قرار گرفته است.