اصلاح قانون بازارسرمایه در گام‌ آخر

16:51 - 1400/01/17
سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای انسجام بخشی به بازار سرمایه و اصلاح روند فعلی هبه دنبال اقدام‌های اساسی است؛ در این میان شاپورمحمدی از نهایی شدن اصلاح قانون بازار سرمایه و ارائه آن به شورای عالی بورسی در دو ماه آینده خبر داده است.  

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مهمترین اقدام‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت توسعه بازار از بروزرسانی سامانه معاملاتی «آتوس» نام برد که به گفته وی در ۲ ماه آینده عملیات بهره وری از سامانه معاملاتی جدید صورت می‌گیرد. مسئول مقام ناظر بازار سرمایه همچنین درباره لایحه اصلاح قانون بازار سرمایه می‌گوید: تا دو ماه آینده اصلاح قانون بازار سرمایه نهایی و به شورای عالی بورس تقدیم می‌شود. اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها یکی از دغدغه‌های فعالان بازار است که به گفته محمدی دستورالعمل جدید آن کامل و حداکثر تا یک ماه آینده در هیات مدیره تصویب و در زمان بندی مشخص اجرایی می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان به نامه وزیر اقتصاد در خصوص حل و فصل مشکلات برخی از شرکت‌ها اشاره کرد و تاکید کرد: دستور صادر شده تا تمامی شرکت‌هایی که به دلیل برگزاری مجمع یا تصمیمات هیات مدیره آسیبی به سهامداران آن رسیده و خسارتی متحمل شده اند، احقاق حقوق شوند.