پراید ١۵٠ هزار تومان و سمند و پژو ۴٠٠ هزار تومان گران شد

تصویب افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت

16:42 - 1400/01/17
 عضو ناظر شورای رقابت از موافقت این شورا با افزایش یک تا ١.۵ درصدی قیمت پراید و تیبا و همچنین رشد ٢.۵ درصدی قیمت سمند و پژو در جلسه عصر امروز شورای رقابت خبر داد. دویست نود و هفتمین جلسه شورای رقابت با دستور کار دو موضوع «بررسی موضوع قیمت‌گذاری خودرو» و «بررسی نرخ ارز خوراک بین مجتمعی پتروشیمی» برگزار شد.
تصویب افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت

‌در جلسه عصر امروز شورای رقابت موضوع تقاضای ایران‌خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصول‌هایشان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورا با رشد قیمت برخی خودروهای پرتیراژ موافقت کردند. حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا یک تا 1.5 درصد و در مورد سمند و پژو 2.5 درصد به تصویب شورای رقابت رسید.

به گفته ولی ملکی؛ عضو شورای رقابت این مصوبه شورای رقابت براساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو و با توجه به معیارهایی همچون کیفیت خودرو، بهره‌وری و قیمت تمام شده و نرخ تورم بخشی صادر شده است. مصوبه مزبور برای اجرا به خودروسازان ابلاغ خواهد شد. به گفته وی، طبق مصوبه امروز شورای رقابت قیمت پراید و تیبا حدود 150 هزار تومان و قیمت پژو و سمند حدود 400 هزار تومان افزایش خواهد یافت. شرکت‌های خودروساز براساس دستورالعمل شورای رقابت قیمت جدید محصول‌هایشان را به مردم اعلام خواهند کرد. قیمت‌گذاری شورای رقابت در مورد خودروهایی که قیمت آنها کمتر از 45 میلیون تومان است و از بازار انحصاری برخوردارند، صورت می‌گیرد. پیش از این اعلام شده بود دویست نود و هفتمین جلسه شورای رقابت امروز با دستور کار دو موضوع «بررسی موضوع قیمت‌گذاری خودرو» و «بررسی نرخ ارز خوراک بین مجتمعی پتروشیمی» برگزار می‌شود. با وجود تماس «دنیای بورس» با رضا شیوا؛ رئیس شورای رقابت وی از دادن اطلاعات بیشتر خودداری و ارائه اطلاعات جدید را موکول به نشست خبری فردا صبح در مرکز شورای رقابت دانست.