واکنش «خودرو» به خرید و فروش حواله

16:34 - 1400/01/17
ایران خودرو با اعلام اینکه ثبت نام پژو 2008 تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: امتیاز ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو پژو 2008 به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست و انتقال حواله‌ها زمینه بروز مشکلاتی خواهد شد.

واکنش به خرید و فروش حواله

در حالی که خبرهای رسیده حاکی از دسترس خارج شدن سایت فروش ایران‌خودرو دارد که «خودرو» اعلام کرد: به دليل استقبال گسترده و ميزان ترافيك اينترنت، سامانه ثبت نام پژو 2008 براي ساعت‌هایی با كندي مواجه شد. در کنار مشکلات مربوط به سرگردانی مردم در سایت فروش ایران خودرو و پس از سه روز ثبت نام، برخی گزارش‌ها نیز حاکی از راه افتادن بازار سیاه خرید و فروش حواله ۲۰۰۸ با قیمت 72 میلیون تومان دارد. در همین حال گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امتیاز ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو پژو 2008 به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست و در صورت انتقال حواله ها زمینه بروز مشکلاتی خواهد شد.

ثبت نام ادامه دارد

در این میان معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو می‌گوید: در حال حاضر ثبت نام در وب سايت فروش ايران خودرو فعال و عادي است و هموطنان مي‌توانند با مراجعه به اين سامانه فروش نسبت به ثبت نام پژو 2008 اقدام كنند. مصطفي خان كرمي با بيان اينكه ثبت نام در طرح پيش فروش محصول پژو2008 محدوديت زماني ندارد، تاکید می‌کند: تعداد قابل توجهي از اين محصول هنوز آماده ارائه در طرح پيش فروش است و تا زمان تكميل ظرفيت فروش ادامه خواهد داشت.

تکذیب قیمت 120 میلیون تومانی

در همین حال یک منبع آگاه در ایران‌خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به حواشی ایجاد شده در پیش‌فروش پژو 2008، قیمت 120 میلیون تومانی این محصول را تکذیب کرد. ازآنجاکه ایران‌خودرو قیمت قطعی این محصول را اعلام نکرده، شائبه‌هایی مبنی‌بر اینکه 2008 قیمتی برابر با 120 میلیون تومان خواهد داشت، ‌منتشر شده است. با این حال یک منبع آگاه در ایران‌خودرو تاکید کرد: افزایش قیمت پژو 2008 به 120 میلیون تومان واقعیت نداشته و قیمت فعلی این محصول، همان 98 میلیون و 900 هزار تومان است. به گفته وی، قیمت قطعی پژو 2008 بستگی مستقیم به نرخ ارز دارد. بنابراین این محصول در هر دوره‌ای از تحویل، با توجه به نوسان ارزی قیمت‌گذاری خواهد شد.این منبع آگاه در ادامه تاکید کرد که در حال حاضر پژو 2008 قیمتی برابر با 98 میلیون و 900 هزار تومان دارد و اگر نرخ ارز بالا نرود، این محصول با همین قیمت به دست مشتریان خواهد رسید و در غیر این صورت افزایش قیمت خواهد داشت. وی اما در نهایت گفت: ایران‌خودرو در راستای شفاف‌سازی و انجام موارد قانونی، جزئیات قیمتی پژو 2008 را در اختیار شورای رقابت قرار داد، ‌با این حال بعید است شورا به قیمت این محصول ورود کند.