دماسنج بازار

نفتی‌ها در انتظار اهرم‌های حمایتی

معاملات در نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی در حالی نسبتا متعادل دنبال می‌شود که از یک سو افت قیمت نفت در بازارهای جهانی به عنوان تهدید اصلی این گروه و نزدیک شدن قیمت‌ها به محدوده‌های حمایتی از سوی دیگر قابل رصد است.

در معاملات امروز نمادهای این گروه در حالی به انتهای بازار نزدیک می‌شود که حجم پایین معاملات در کل بازار در فرآورده‌های نفتی نیز رویت می‌شود. همچنین تعادل نسبی قیمت‌ها در این معاملات قابل رصد است (به طور کلی). این موضوع از سویی به دنبال افت قیمت نفت (و عامل فشار بر قیمت‌ها) و از سوی دیگر محدوده‌های حمایتی در این نمادها (به دنبال افت قیمت‌ها در مسیر نزولی روزهای کاری اخیر) و حمایت حقوقی‌ها (با در نظر داشتن حچم پایین معاملات) قابل بیان است. به این ترتیب در حالی که سایه تهدید نفتی بازارهی جهانی بر این گروه گستره افکنده است، نزدکی قیمت‌ها به محدوده‌های حمایتی را می‌توان در تقابل با آن دانست.

در معاملات امروز این گروه افت 2 درصدی قیمت در نمادهایی چون «شبندر» و «شبریز» از یک سو و رشد 2 درصدی «شراز» و «شبهرن» به بخشی از این رویداد اشاره دارد. تعادل نسبی قیمت‌ها در «شرانل» و «ونفت» نیز قابل ذکر است.

Submitted by admin on