قرارداد سه جانبه با « فاذر » و « فاراک »/ شاید هفته پیش رو

12:27 - 1400/01/21
درحالی که قبلا تفاهم میان یک شرکت پتروشیمی و دو شرکت بورسی آذرآب و ماشین سازی اراک مطرح شده بود که به نظر میرسد یک قرارداد سه جانبه قرار است در هفته های پیش رو میان سه شرکت به امضا رسد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از شبکه دو سیما، قرارداد ۳۹میلیون یورویی (؟) پتروشیمی در هفته پیش رو یک قرارداد سه جانبه میان یک شرکت پتروشیمی و دو شرکت ماشین‌سازی اراک و آذرآب امضا می‌شود. محمد مهدی هادوی، رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات این وزارتخانه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیماگفت: در این قرارداد که درباره پتروشیمی است یک طرف شرکت (او یک)، و ماشین سازی اراک و آذراب طرف‌های دیگر خواهند بود. وی گفت: تاکنون هفت میز ساخت داخل در وزارت صمت داشته ایم که بیشتر آن‌ها در بحث طرح‌ها متمرکز شده اند و این قرارداد نیز در این بخش است.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت افزود: همه تمرکز ما بر ارقام کلان است، زیرا ارقام ریز در پی قرارداد‌های کلان شکل می‌گیرد. هادوی گفت: همه تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت تحریک صنایع مادر است و در آینده برنامه‌هایی در صنعت برق و مخابرات داریم که صنعت کشور را تکان خواهد داد.

پیشتر هم برخی منابع خبری گفته بودند، تفاهم نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی به ارزش 60 میلیون یورو (؟) در حضور وزیر صنعت و بین شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ( اویک) و دو شرکت‌ بورسی ماشین سازی اراک و آذرآب امضا شد. به نظر میرسد که فعلا نمیتوان رقم دقیقی از ارزش قرارداد اعلام کرد زیرا که اعداد اعلامی متفاوت است.