کاهش تولید مس ریو تینتو

Submitted by admin on

بر طبق گزارش منتشر شده از سوی ریو تینتو، میزان تولید مس این شرکت در فصل ابتدایی سال جاری میلادی با افتی 37 درصدی به 842 هزار تن رسیده است. اصلی‌ترین علت کاهش تولید ناشی از اعتصاب کارگری معدن مس اسکوندیدا شرکت بی‌اچ پی و توقف صادرات معدن گراسبرگ شرکت فریپورت عنوان شده است. ریو تینتو مالکیت بخشی از دو معدن مذکور را در اختیار دارد.

بر این اساس پیش‌بینی شده که مجموع تولید معدنی مس ریو تینتو در سال 2017 به 500 تا 550 هزا تن برسد و این در حالی است که پیش‌بینی قبلی این شرکت در سطح 525 تا 665 هزار تن بوده است.

بی‌ثباتی قیمت در پیش روی بازار آلومینیوم

Submitted by admin on

آلفردو باریوس در این زمینه اعلام کرد که زمان بندی مشخصی در زمینه برنامه کاهش تولید آلومینیوم از سوی چین تاکنون ارائه نشده و همن امر نیز عدم قطعیت قابل ملاحظه‌ای را بخش عرضه این محصول ایجاد کرده است. وی افزود که این روند باعث ایجاد بی‌ثباتی قیمت آلومینیوم خواهد شد.

گفتنی است که منابع آگاه خبری  در اوایل ماه گذشته میلادی از عزم دولت چین برای کاهش ظرفیت تولید آلومینیوم و فولاد در 28 شهر این کشور طی فصل سرد سال خبر داده اند اما زمان‌بندی دقیقی تاکنون در این زمینه ارائه نشده است.

احتمال ایجاد کمبود عرضه در بازار مس

Submitted by admin on

آرنولد سویرات در این زمینه اعلام کرد که در پی عدم ورود معادن جدید به مدار تولید و همچنین حذف حدود 800 هزار تن از ظرفیت تولید این محصول در 18 ماه گذشته به علت قیمت های نه چندان جذاب مس برای تولیدکنندگان، انتظار می‌رود که در سال جاری شاهد بروز کمبود عرضه‌ای مختصر  در بازار این محصول باشیم.

گفتنی است که پیش‌تر موسسه رویترز در نظرسنجی ماه ژانویه خود از احتمال بروز مازاد عرضه‌ای به میزان 80 هزار تن در بازار مس طی سال 2017 خبر داده بود.

 

پیش‌بینی موسسات مالی و شرکت‌های معدنی از قیمت مس

Submitted by admin on

پس از علمکرد قیمتی ناامیدکننده مس در سال‌های گذشته، این محصول سرانجام توانست در سال 2016 با جهش قیمتی مطلوبی مواجه شود. در این شرایط سوالی که ذهن بسیاری از فعالان بازار فلزات پایه را به خود مشغول کرده این است که روند قیمتی مس در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود.

Subscribe to ریو تینتو