همتی: قیمت دلار را کنترل میکنیم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: صادرات در شش ماه دوم سال جهش پیدا می‌کند. در پنج روز گذشته، بطور متوسط روزانه ۱۵۰ میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده است‌. وی تاکید کرده شرایط بازار مثبت شده و این بانک نرخ ارز را کنترل میکند.

پیش بینی احتمالی | آینده ای که در انتظار بازارهاست

Submitted by admin on

چکیده: روند افزایشی شاخص‌ها در بازارهای دارایی پس از گذشت چند هفته متوقف شد. تغییر روند بازارها در معاملات سکه و دلار کاملا مشهود بوده است. اسکناس آمریکایی در ۲ روز ابتدای هفته دو کانال افت قیمتی را ثبت کرد و سکه بیش از یک میلیون تومان کاهش یافت. به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، معامله‌گران ارز و سکه برای نگهداری دارایی‌شان مردد شده‌اند.

یک مورد ویژه در بازار سکه | قیمت سکه چقدر حباب دارد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، اقتصاد نیوز  نوشت: وجود حباب سنگین در بازار سکه، بر همه روشن است. جالب‌تر است که بدانیم حباب سکه در قطع‌های کوچک، بسیار سنگین‌تر از سکه تمام است. طوریکه حباب ربع سکه، به میزان حباب سکه تمام شده است.

قیمت سکه در طول روزهای اخیر دچار حباب زیادی بوده است، اما کمتر کسی به ربع سکه و نیم سکه توجه کرده است. در حالیکه اکنون، بالاترین حباب متعلق به قطع کوچکتر است.

بازار ارز و سکه | عاملی که قیمت دلار را نوسانی میکند

Submitted by admin on

هش قیمت اسکناس آمریکایی پس از ۹ افزایش متوالی
دلار در ساعات پایانی عقب‌نشینی کرد
به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: در اولین روز کاری هفته، دلار پس از ۹ افزایش متوالی راه کاهشی را انتخاب کرد و به زیر مرز ۳۲ هزار تومانی بازگشت. روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

بازار ارز و سکه | قیمت دلار امروز چند میشود

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از اقتصادنیوز، حمله سفته بازان به بازار ارز تقریبا از ۴۰ روز قبل آغاز شد و در هفته گذشته به اوج رسید. قیمت دلار از اوایل دهه سوم قیمتی در ابتدای شهریورماه حرکت صعودی خود را آغاز کرد و در هفته گذشته به دهه چهارم قیمتی رسید؛ روز پنج شنبه اسکناس آمریکایی از مقاومت مهم ۳۲ هزار تومانی هم عبور کرد تا انتظارات افزایشی بیشتر تقویت شوند.

بازدهی دلار از ابتدای شهریور حدود 40 درصد بوده است؛ حال آنکه از ابتدای سال تا اول شهریور هم تقریبا به همین میزان رشد کرده بود. 

بازار ارز و سکه | قیمت دلار کی پایین می‌آید

Submitted by admin on

به گزارش«دنیای بورس» به نقل از ایرنا، تلاش بازارساز در هفته‌ گذشته برای واقعی‌کردن قیمت ارز با وجود کاهش قابل توجه تقاضا برای خرید، با مقاومت دلالان بازار مواجه شد؛ سفته‌بازان و نوسان‌گیران بازار ارز در سایه انتظارات تورمی و ابهام درباره سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به دنبال ایجاد التهاب و تقاضای کاذب در بازار هستند.

بازار ارز و سکه | تناقض ها در قیمت دلار چیستند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: در سومین روز هفته بازار ارز نوسانات متناقضی را تجربه کرد؛ در ابتدای روز دلار با کاهش شدیدی مواجه شد ولی زمان کوتاهی کافی بود که بازار به سوی نرخ‌های بالاتر حرکت کند. روز دوشنبه، دلار معاملات خود را در محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومانی آغاز کرد که ۶۰۰ تومان نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه کمتر بود. به گفته فعالان شروع نزولی بازار ناشی از خبری بود که توسط بانک مرکزی منتشر شده بود.

تصمیمات جدید بازارساز | قیمت دلار کاهش می یابد؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایبنا، با هدف مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور مقرر شد سقف خرید کارگزاران ( بانک ها و صرافی ها) در بازار متشکل ارزی از روز کاری دوشنبه مورخ 1399.7.21 به ۵۰۰ هزار دلار افزایش یابد. همچنین بر این اساس بانک مرکزی، روزانه از طریق بازار ساز ۵۰ میلیون دلار در بازار یاد شده به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.

Subscribe to بازار ارز وسکه