4 عامل اثرگذار در سرمایه گذاری سال آینده | چرا فولادی ها در صادرات موفق نیستند؟

Submitted by admin on

محسن جلال‌پور| رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران

تشدید نااطمینانی‌، تحریم‌های بی‌سابقه، کاهش درآمدهای نفتی، شرایط مالی دولت و کم‌رمقی سمت تقاضا به‌عنوان عواملی شناسایی شده‌اند که می‌توانند رشد اقتصادی ایران را در چند فصل پیش‌رو منفی کنند. این عوامل همچنین می‌توانند اثر قابل توجهی روی فعالیت صنایع از جمله صنعت فولاد داشته باشند.

10 دلیل ترس خارجی‌ها برای ورود به اقتصاد ایران

Submitted by admin on

محسن جلال‌پور| فعال اقتصادی

«۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی بعد از برجام وارد ایران کردیم، کمتر از ۵ میلیارد آن جذب شد. اگر همه این مقدار جذب شده بود هیچ‌کس نمی‌توانست ما را تحریم کند.» این‌ نکته را اخیرا محمدجواد ظریف در جمعی مطرح کرده، اما به دلایل عدم جذب این مقدار سرمایه اشاره نکرده است. دست بر قضا همان روزهایی که برجام به تایید کشورهای مذاکره‌کننده با ایران رسید، در کسوت ریاست اتاق ایران با بیش از ۲۰۰هیات خارجی ملاقات داشتم.

برچسب‌ها

اخلاق و انصاف بازاری

Submitted by admin on

محسن جلال‌پور؛ رییس سابق اتاق بازرگانی ایران

سال 60 دیپلم گرفتم و شوق دانشگاه را داشتم اما انقلاب فرهنگی باعث توقف فعالیت دانشگاه‌ها شد.برخی دوستان توصیه کردند تا دانشگاه‌ها دوباره آغاز به کار کنند، بهتر است به کاری مشغول شوی. اولین جایی که به ذهنم ‌رسید حجره مرحوم پدرم بود اما راستش ترجیح دادم کاری مستقل از ایشان دست و پا کنم.

برچسب‌ها

چرا باید نگران بنگاه‌های سالم ایران بود؟

Submitted by admin on

محسن جلال‌پور/ رییس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

بنگاه‌های ایرانی دردهای مشترک بسیاری دارند. در معرض انواع ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک قرار گرفته‌اند، بی‌ثباتی در کشور آزارشان می‌دهد، نااطمینانی و عدم‌قطعیت چشم‌انداز فعالیتشان را تیره و تار کرده،فضای غیر‌رقابتی و انحصار راه تنفسشان را بسته و نامساعد بودن فضای کسب‌وکار تداوم حیاتشان را به خطر انداخته است. اما شرایط جدید داخلی و خارجی بنگاه‌های ما را با هشت تهدید جدید مواجه کرده ‌است.

Subscribe to محسن جلال‌پور