روزهای کم‌نوسان آهن‌قراضه در بازارهای جهانی

Submitted by admin on

معاملات در بازارهای هند و تایوان این هفته متعادل پیگیری شد و همین امر به ثبات قیمت آهن قراضه در بازار وارداتی این کشورها منجر شد. در این میان شاهد افزایش سطح خرید از سوی مشتریان ترکیه‌ای این محصول بودیم امری که قیمت را با افزایشی محدود مواجه کرد.

این هفته مشتریان آهن قراضه در ترکیه 6 محموله از این محصول را در بازار وارداتی خریدرای کردند. حجم این محموله‌ها بالغ بر 170 هزار تن تخمین زده می‌شود. در اواخر هفته  خبر رسید علاوه بر این شش  محموله بزرگ، محموله‌های کوچکی در سطوح قیمت بالاتر از 320 دلار دست به دست شده است.

آهن قراضه گران شد

Submitted by admin on

بحران ارزی ترکیه در هفته های گذشته منجر به کاهش ملموس تقاضا برای آهن قراضه از سوی مشتریان این کشور شده بود. این هفته اما ورق برگشت و با حضور پررنگ این دسته از مشتریان در بازار اورداتی، سطح تقاضا به میزان ملموسی بالا رفت و همین امر به تحریک قیمت آهن قراضه منجر شد. دیگر بازارها نیز به تبعیت از بازار ترکیه با افزایش قیمت مواجه شدند.

به گفته فعالان بازار با کاهش سطح ذخایر قراضه در انبارهای فولادسازان ترکیه، این واحدها  دست به کار خرید در روزهای اخیر شده اند.

رانت ارزی به قراضه هم رسید

Submitted by admin on

تسنیم: انتشار فهرست دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی دولتی برای واردات به دلیل کاستی های اجرایی که داشت، انواع مختلفی از رانت و فساد کلان را به تصویر کشید. دولت با هدف مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها از 21 اردیبهشت ماه امسال نرخ دلار برای تمام مصارف را 4200 تومان تعیین کرد که این نرخ هم اکنون فاصله قابل توجهی با بازار غیررسمی فاصله دارد و بنابراین رانت عظیمی درآن پنهان شده است.

برچسب‌ها

احتمال بازگشت مس به مدار صعود

Submitted by admin on

مس: در اوایل ماه ژوئن مس با رسیدن به سطح 7348 دلار، بالاترین قیمت خود را در چهار سال و نیم اخیر تجربه کرد اما در ادامه با افتی بیش از هزار دلار به کف یک ساله خود در ماه جولای رسید. با وجود عملکرد ناامیدکننده مس در یک ماه و نیم اخیر، می توان به بهبود روند قیمت این محصول به تبع وجود برخی عوامل حمایت کننده در بازار امیدوار بود.

Subscribe to قراضه