چشم انداز صنعت فولاد چین تا 2020

Submitted by admin on

پلاتس: میزان تولید فولاد چین در فصل ابتدایی سال جاری میلادی به 210 میلیون تن رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی 5 درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود پیش بینی می‌شود که مجموع تولید فولاد این کشور در سال 2018 بدون تغییری ملموس نسبت به سال گذشته در سطح 840 میلیون تن قرار گیرد.

در این میان به علت تعدیل‌های ساختاری مد نظر دولت چین به منظور مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی و حذف ظرفیت مازاد تولید فولاد، انتظار می‌رود تولید فولاد خام چین تا سال 2020 میلادی با افتی 5/5 درصد نسبت به سال 2018 به 800 میلیون تن تقلیل یابد.

بررسی بازار نهاده‌های تولید فولاد از سوی متال‌بولتن

Submitted by admin on

بر اساس این گزارش روند رو به افول قیمت زغال کک شو در ماه گذشته میلادی ادامه یافت و شاهد افت 15 درصد و رسیدن قیمت این محصول در قراردادهای صادراتی استرالیا به 155 دلار بودیم. این رقم 130 دلار کمتر از قیمت قراردادهای سه ماهه ابتدایی سال است که در ماه دسامبر میان شرکت گلنکور و شرکت NSSM( نیپون استیل و سومیتومو متال) منعقد شد. این امر باعث شده تا هزینه تولید فولاد در شرکت‌های بزرگ ژاپنی به شدت بالا رود و آنها را نسبت رقبای چینی مجبور به افزایش ملموس قیمت‌های داخلی و صادراتی کند.

Subscribe to آهن خام