متانول در یک قدمی 400 دلار

Submitted by admin on

پلاتس: برخلاف انتظارات فعالان بازار محصولات پتروشیمی، این هفته سطح موجودی انبار متانول در بنادر چین روندی نزولی را تجربه کرد و همین امر نیز به افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی و وارداتی منجر شد. به علت کمبود عرضه ملموس در بازار جنوب  و جنوب شرق آسیا، بسیاری از معامله گران چینی محموله هایی که به بازارهای این کشور گسیل شده بود را به مناطق مذکور فرستاند. بدین ترتیب میزان موجودی انبار متانول در بندر تایکانگ در هفته اخیر 19 هزار تن پایین آمد و سطح ذخایر در بندر جیانگسو نیز نزدیک به 17 هزار تن کاهش یافت.

آخرین وضعیت زاگرس و فناوران در بازار جهانی

Submitted by admin on

پلاتس: قیمت متانول در بازارهای گوناگون آسیایی در این هفته باز هم سیری نزولی را طی کرد که عمده ترین علت این امر کاهش تقاضا از سوی واحدهای متانول به الفین در چین به حساب می آید. کاهش حاشیه سوی واحدهای متانول به الفین و حتی منفی شدن حاشیه سود بسیاری از محصولات در هفته های اخیر باعث شده تا این واحدها نرخ تولید خود را بیش از پیش پایین بیاورند و همین امر نیز تفاضا برای متانول را کاهش داده است. علاوه بر افت قیمت در بازارهای صادراتی، متانول در بازار داخلی چین نیز در این هفته 24 یوان ارزان شد.

سقوط ملموس قیمت متانول

Submitted by admin on

پلاتس:  در این هفته به تبع سقوط 7 درصدی قیمت متانول در معاملات آتی بازار ژنگژو قیمت این محصول در بازاره نقدی چین بیش از 9 درصد سقوط کرد. این روند قیمت در بازار صادراتی را نیز به شدت متاثر ساخت. بازار در حال حاضر در حال هضم افت قیمت نفت خام است و همین امر نیز فشار ملموسی را بر قیمت متانول وارد ساخته است. در عین حال عرضه قابل ملاحظه این محصول در چین نیز بازار را متزلزل ساخته است. هم اکنون برنامه تعمیر و نگهداری بسیاری از واحدهای تولید متانول در چین به پایان رسیده و این امر در کنار تقاضای نسبتا ضعیف این روزها،  قیمت را در سراشیی سقوط قرار داده است.

رشد 22 دلاری قیمت متانول در طول هفته

Submitted by admin on

پلاتس: بازار متانول هفته پر رونقی را پشت سر گذاشت و تحت تاثیر کمبود عرضه این محصول، شاهد رشد ملموس قیمت بودیم.با رونق معاملات در بیشتر روزهای این هفته شاهد رسیدن سطح قیمت متانول در قراردادهای سی اف آر چین به 382 دلار در روز پنج شنبه بودیم اما این روند در آخرین روز معاملاتی هفته مختل شد.

Subscribe to فناوران