اعتراض زنگنه به عدم استقلال اوپک

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز دوشنبه صبح بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان به خبرنگاران اعلام کرد که از تمدید طرح کاهشی اوپک به مدت 6 تا 9 ماه دیگر حمایت می‌کند. ایران پیش از این با سیاست‌های که عربستان سعودی برای جلب رضایت آمریکا مطرح می‌کرد مخالف بود. ای قضیه خصوصا در پاییز سال گذشته به اوج رسید، زمانی که آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را بیشتر رکد و از اعضای اوپک خصوصا عربستان خواست تا با افزایش سطح تولید خود جای خالی ایران در بازار جهانی را پر کند.

تداوم رشد طلای سیاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: با بازگشایی بازار جهانی نفت به صعود قیمتی خود ادامه داد. پس از ریزش شدید طلای سیاه در دو هفته پیش، خبر احتمال تمدید طرح کاهشی اوپک پلاس تا انتهای سال 2019 منجر به رشد 2 درصدی این ماده ارزشمند در آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازار جهانی شد. با شروع مجدد معاملات هفته کاری میلادی و قوت گرفتن خبر مذکور نفت با روند افزایشی خود ادامه داد.

اوپک از جهش قیمت نفت جلوگیری می‌کند

Submitted by admin on

 به گزارش پلاتس، خالد الفلیح در این زمینه اعلام کرد که هدف اوپک از اجرای برنامه کاهش تولید، ایجاد ثبات در بازار نفت است تا بدین ترتیب سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت بار دیگر افزایش یابد و افزایش تقاضای نفت در آینده پاسخ داده شود. وی افزود که با در نظر گرفتن این هدف، کشورهای حاضر در برنامه کاهش تولید به هیچ وجه قصد ندارند بازار را با جهش قیمت مواجه کنند.

Subscribe to خالدالفلیح