سرنوشت دعوای حقوقی ایران و آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس: روند رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا به ‌دلیل بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای از روز دوشنبه ۲۷ اوت (۵ شهریور) در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه یعنی ۴۵ روز پس از ثبت شکایت ایران آغاز شد.

متن کامل بیانیه سران آمریکا و کره شمالی

Submitted by admin on

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و کیم جونگ اون رئیس جمهوری دموکراتیک خلق کره در تاریخ 12 ژوئن سال 2018 میلادی اولین نشست تاریخی خود را برگزار کردند.

رئیس جمهور ترامپ و رئیس کیم به صورت جامع، عمیق و صمیمانه به تبادل نظر بر روی مسائل مرتبط با شکل دهی روابط جدید و ایجاد صلح در شبه جزیره کره پرداختند. رئیس جمهور ترامپ متعهد شد که ضمانت‌های امنیتی را برای جمهوری خلق کره مهیا کند و رئیس کیم نیز بر تعهد کامل و غیر قابل تغییر خود به خلع سلاح کامل هسته‌ای در شبه جزیره کره تاکید کرد.

عقب‌نشینی برجامی آمریکا؟

Submitted by admin on

یک روزنامه معتبر آلمانی در گزارشی مدعی شد آلمان، فرانسه و بریتانیا در خطوط اساسی با آمریکا به توافقی دست یافته‌اند تا مانع خروج واشنگتن از برجام شوند. روزنامه «زوددویچه سایتونگ» نوشته است که «اروپا خروج از برجام را عبور از خط قرمز خود می‌داند.»

با این حال این روزنامه آلمانی در ادامه گزارش خود آورده ‌است که آلمان، فرانسه و بریتانیا تا حد زیادی با آمریکا توافق دارند که باید به ایران در مورد وضع تحریم‌های جدید به‌دلیل برنامه موشکی تهران و موضوع‌های منطقه‌ای هشدار داد.

کارت برجام در قمار ترامپ

Submitted by admin on

سران آمریکا و کره شمالی قرار است با یکدیگر دیدار کنند؛ دیداری که آن را یک قمار خطرناک برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده توصیف کرده‌اند. در این میان، بسیاری از تحلیلگران اثر این ملاقات تاریخی را بر توافق هسته‌ای مورد بررسی قرار داده‌اند. عده‌ای بر این باورند که ترامپ برای برنده شدن در این قمار خطرناک نیازمند برجام است و عده‌ای در مقابل بر این باورند که موفقیت احتمالی این ملاقات می‌تواند تاثیر منفی بر باقی ماندن واشنگتن در برجام داشته باشد.

Subscribe to ایالات متحده آمریکا