تصمیم برای ثبت سفارش گروه‌های کالایی جدید

Submitted by admin on

گمرک: گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرک‌های اجرایی، فراهم شدن امکان تمدید و ویرایش ثبت سفارش‌های گروه‌های کالایی جدید مربوط به ۵۵۰ ردیف تعرفه را ابلاغ کرد.

برچسب‌ها

تثبیت تعرفه خودرو در دوران ممنوعیت

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: طبق دستورالعمل چندی پیش هیات وزیران، حداقل و حداکثر تعرفه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۸، تغییری نکرده و تنها برخی استثناها (مانند تعرفه‌های ۴ و ۱۰۰ درصدی) حذف شده‌اند و بنابراین تعرفه خودرو نیز تغییری به خود نمی‌بیند. با توجه به آنکه کف تعرفه واردات کالا ۵ درصد و سقف آن ۵۵ درصد لحاظ شده است؛ بنابراین اگر قرار بر لغو ممنوعیت ثبت‌سفارش خودرو باشد، واردات خودرو با تعرفه حداقل ۵ و حداکثر ۵۵ درصدی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

تغییر زمانی مدت اعتبار ثبت سفارش کالا

Submitted by admin on

اتاق بازرگانی ایران: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از توافق با گمرک ایران مبنی بر افزایش زمان ثبت سفارش کالا از سه ماه به 6 ماه خبر داد. هفته گذشته غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت خواهان افزایش زمان اعتبار ثبت سفارش برای واردات کالا از 3 ماه فعلی به 6 ماه شده بود.

واکنش دولت به توقف ثبت سفارش

Submitted by admin on

دنیای بورس:‌ امروز در حالی خبرگزاری مهر در خبری از توقف ثبت سفارش واردات به دلیل ابطال سفارش‌های قبلی خبر داده بود که سازمان توسعه تجارت در واکنس به این خبر اعلام کرد: روند ثبت سفارش کالا متوقف نشده است و موارد ثبت شده جهت تایید فرآیند به صورت آنلاین به دفاتر تخصصی ارجاع می‌شود.

 

برچسب‌ها

ثبت سفارش واردات متوقف شد

Submitted by admin on

خبرگزاری مهر: به دلیل برخی انحراف‌های صورت گرفته در توزیع دلار 4200 تومانی از سوی دولت، تمامی ثبت‌سفارش‌های قبلی به دلیل بررسی مجدد، ابطال شده و انجام ثبت سفارش جدید نیز فعلا متوقف است.

اکنون برخی واردکنندگان می‌گویند حتی اجازه ثبت سفارش جدید برای واردات کالا را نیز ندارند و همین امر مشکلات زیادی را در جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید برای آن‌ها ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

تمدید مجدد مهلت ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز

Submitted by admin on

سامانه جامع تجارت اعلام کرد: مهلت انجام ثبت‌سفارش‌ بدون انتقال ارز از محل بارنامه‌های پیش از ۲۳ فروردین ۹۷ تا تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷ تمدید شد.

جزییات واردات با ارز رسمی اعلام شد

Submitted by admin on

دنیای بورس:  در پی تصمیم دولت مبنی بر تعلیق ثبت سفارش کالا با ارز رسمی، رییس سازمان توسعه تجارت در مورد دلایل توقف ثبت سفارش واردات کالا با ارز رسمی گفت: وزارتخانه‌های اصلی مرتبط با امر تولید و مصرف موظف شده‌اند، تقاضاهای آمده به سیستم بانکی را بررسی و اولویت‌ بندی کنند.

برچسب‌ها

تصمیم جدید در ثبت سفارش کالا

Submitted by admin on

به گزارش گمرک ایران، ثبت سفارش کالا با شرایط خاص بدون انتقال ارز بلامانع اعلام شد. در بخشنامه گمرک آمده است:‌ به پیوست تصویر نامه شماره 97/73820 مورخ 6 خردادماه امسال و نامه شماره 97/92076 مورخ 22 خردادماه امسال بانک مرکزی به همراه صورتجلسات کارگروه ماده 14 تصویب نامه شماره 4353/ت55300ه مورخ 22 فروردین‌ماه هیات وزیران ارسال می‌شود.

در این بخشنامه گفته شده است: با توجه به بند 12 صورتجلسات پیوست، مقتضی است بند 9 بخشنامه ردیف 36 مورخ 9 اردیبخشت‌ماه امسال به شرح ذیل اصلاح و با رعایت سایر مقررات مربوطه اقدام لازم معمول شود:

برچسب‌ها

ثبت سفارش متوقف شد

Submitted by admin on

بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت «با توجه به ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور، جهت اعمال تغییرات در ضوابط تجاری تا اطلاع ثانوی امکان ثبت‌سفارش وجود ندارد و همه پرونده‌ها در استعلام ضوابط کالایی (رد پیش‌فاکتور) خواهند شد.

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ۹۷ با استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و تبصره ۳ ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب ۱۳۹۲، ۱۶ دستورالعمل به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز تصویب و به دستگاه‌های ذی‌ربط توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

Subscribe to ثبت سفارش