موتور خودرویی بورس روشن می‌شود؟/ تسهیلات مسکن گران‌تر شد

Submitted by karkhane on

البته این خبرهای خودرویی طبق روال «تایید و تکذیب» همیشگی، تا ساعت‌های پایانی شب گذشته از زبان مسئولین مختلف تایید و تکذیب می‌شد؛ تا عدم تصمیم‌گیری درست همچنان سایه خود را بر سر اقتصاد ایران حفظ کند.

اما روز گذشته در بازار تسهیلات مسکن (اوراق تسه) شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. تسه 1400 تا 139 هزار تومان هم قیمت خورد.

سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد در هفته گذشته تعداد کد‌های فعال در بازار به عددی بیش از 400 هزار نفر رسیده است.

شرکت حفاری شمال نیز از انعقاد قرارداد حفاری 9 حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی خبر داده است.

3 رکورد شکنی بی‌سابقه در بازار مسکن

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز ، در حالی که برخی تحلیلگران در انتظار کاهش هزینه وام مسکن در روزهای پایانی تابستان بودند در اولین روز از آخرین هفته تابستان رکورد 7 ماهه این قیمت شکسته شده و به بالاترین سطح خود در این بازه زمانی دست پیدا کرد.

طرح افزایش وام مسکن تایید می‌شود؟

Submitted by admin on

فارس: پس از اینکه مسکن در سال جاری از یک رشد قیمت مواجه شد و به گفته اکثر کارشناسان قدرت خرید را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد، به نظر می‌رسد برای حفظ قدرت خرید و شکافی که میان قدرت خرید متقاضیان و قیمت مسکن ایجاد شده، بهترین روش در این موقعیت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن است.

تمدید تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن

Submitted by admin on

مسعود ایزدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بانک مسکن» از تمدید اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش توان مالی خریداران، تقویت بخش تقاضا، ایجاد جذابیت و ترغیب خریداران برای استفاده از تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، تا پایان خردادماه سال‌جاری اعطای تسهیلات بدون سپرده به تمام متقاضیانی که تمایل به استفاده از «سقف تسهیلات» خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم را دارند، امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

دستورکار کاهش نرخ تسهیلات مسکن

Submitted by admin on

عباس آخوندی در سالگرد تاسیس بنیاد مسکن می‌گوید: نرخ تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده در حال حاضر ۸ درصد است که این مساله امروز در شورای پول و اعتبار مطرح و در مورد کاهش نرخ به ۶ درصد تصمیم‌گیری می‌شود. رشد مسکن در سال گذشته ۶ درصد بود و طبق برآورد این رشد در سال ۹۷ نیز فزاینده خواهد بود.

صعود آمار پرداخت تسهیلات مسکن

Submitted by admin on

مسعود ایزدی؛ مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن درباره وضعیت پرداخت انواع تسهیلات توسط این بانک می‌گوید: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه، در مجموع ۳۴ هزار و ۶۷۴ فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان و سازندگان در قالب عقد قرارداد مشارکت مدنی پرداخت شد.

جزئیات وام جدید مسکن

Submitted by admin on

آن دسته از دارندگان حساب‌های پس انداز مسکن و پس انداز مسکن جوانان (حساب‌های تعهدی) که نوبت دریافت تسهیلات آن‌ها فرا رسیده می‌توانند ما به التفاوت این تسهیلات تا سقف 60 میلیون، 50 میلیون و 40 میلیون تومان به ترتیب در تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان و همچنین سایر شهرها را تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند.

Subscribe to تسهیلات مسکن