ورود فولاد شانگهای به فاز اصلاح قیمت

Submitted by admin on

براساس برنامه مد نظر دولت چین، برنامه کاهش تولید در صنعت تولید فولاد و برخی دیگر از صنایع آلاینده این کشور از روز جاری یعنی 15 نوامبر به صورت رسمی آغاز شده است. در روزهای گذشته قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی به تبع در پیش رو بودن اجرای برنامه مذکور رشد مطلوبی را تجربه کرد که البته فعایت‌های سفته بازان نیز در این افزایش قیمت تاثیر شایانی داشت.

جهش هفتگی قیمت سنگ‌آهن

Submitted by admin on

در آغاز معاملات این هفته به علت رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین، قیمت سنگ آهن نیز جهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرد و با افزایشی بیش از 3 دلار از مرز 63 دلار فراتر رفت. افزایش زودهنگام سختگیری های حکومت چین به ویژه در شهر تانگشان در زمینه تولید فولاد از دلایل حمایت از قیمت محصولات فولادی در ابتدای هفته بود.

محصولات فولادی باز هم گران شدند

Submitted by admin on

از 15 نوامبر یعنی چهارشنبه پیش رو برنامه کاهش تولید فولاد مد نظر دولت چین به صورت رسمی آغاز خواهد شد و در آستانه اجرای رسمی این برنامه بار دیگر سرمایه گذران و معامله گران در بازار نقدی و آتی با گرم کردن تنور معاملات به رشد قیمت محصولت فولادی در روز جمعه دامن زده اند. این در حالی است که  از یک ماه گذشته بخشی از این برنامه زودتر از موعد مقرر در شهرهایی مانند تانگشان به اجرا در آمد و در عین حال با مطرح شدن بحث اجرای برنامه مذکور در ماه های گذشته، بخش اعظمی از تاثیر کاهش تولید در قیمت ها لحاظ شد .

Subscribe to برنامه کاهش تولید فولاد