آلومینیوم المهدی به « رمپنا » رسید

Submitted by admin on

سازمان خصوصی سازی: عدم ایفای برخی تعهدات از سوی خریدار قبلی علت واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی عنوان شده است. طبق این گزارش پس از انتشار فراخوان و بررسی پیشنهاد‌های رسیده، قرارداد جایگزین با شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی (مپنا) منعقد شد. در آخرین فراخوان سازمان خصوصی سازی که ماه گذشته منتشر شد قیمت پیشنهادی کارخانه المهدی ۳۴۰ میلیارد تومان نقد و ۶ قسط ۱۲۳ میلیارد تومان و انتقال بدهی‌ها به خریدار جدید اعلام شد.

تکذیب شایعه واگذاری‌ها در دو آلومینیومی

Submitted by admin on

فارس: داوود خانی از برگزاری مزایده و انجام عملیات واگذاری مجدد آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال براساس فراخوان واگذاری این دارایی خبر داد و گفت: اینکه این مجتمع به شرکت آلومینیوم خاتم و یا سایر مجموعه‌ها واگذار شده فقط در حد شایعه است و عملیات این واگذاری هم اکنون در حال انجام است. به گفته وی شرایط اشخاصی که از تمکن مالی کافی برخوردار باشند، در حال بررسی است و براساس فراخوان اعلام شده، روند عملیات این واگذاری در حال انجام است.

آمار 8 ماهه تولید آلومینیوم در ایران

Submitted by admin on

ایمیدرو: تولید 3 شرکت آلومینیوم در 8 ماه سال حدود 3.2 درصد بیش از رقم مدت مشابه سال گذشته شد. به این ترتیب شرکت‌ بورسی ایرالکو به همراه دو غیر بورسی المهدی و هرمزال بالغ بر 230 هزار و 31 تن آلومینیوم (خالص، بیلت، آلیاژ، ئی سی و براده) تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، حدود 223 هزار و 877 تن بود.

ظرفیت تولید آلومینیوم در ایران

Submitted by admin on

امیر سباغ؛ مدیر بخش برنامه‌ریز ایمیدرو در این باره می‌گوید: ساوث آلومینیوم، یا سالکو در حال احداث یک واحد 300 هزار تنی در عسلویه در استان بوشهر است که انتظار می‌رود در اواخر سال 2018 شروع به کار کند. این پروژه توسط شرکت ان اف سی چین تامین مالی می‌شود.

ایران آلومینا یا ایرالکو نیز در سال 2018 ظرفیت تولید آلومنیوم خود را در منطقه جهرم به میزان 36 هزار تن در سال افزایش خواهد داد.

معوقه‌های المهدی پرداخت شد

Submitted by admin on

 ماین نیوز: جعفر سرقینی با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل پروژه المهدی را با مکانیزم خود حل کرد، گفت: برای پروژه المهدی هرمزگان مشکلات حقوقی مطرح شده بود که برای کل کشور وجهه خوبی نداشت که تلاش کردیم آن را برطرف کنیم که می‌توان گفت در حال حاضر بیمه‌های «هرمس» و «ساچه» مشکلی با این پروژه ندارند. به گفته وی تاکنون تمام معوقات این پروژه با مکانیزمی که تعیین شد پرداخت شده و امیدواریم مشکلاتی که به خاطر این پروژه به وجود آمده بود برطرف شده باشد.

خطوط اروپایی در آلومینیوم المهدی

Submitted by admin on

ماین نیوز: مدیر تحقیق و توسعه شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل با بیان اینکه این شرکت تولید 100 هزار تن انواع بیلت آلومینیومی با آلیاژهای سری 1000 تا 7000 را در سبد محصول‌های خود قرار داده‌ است، تصیح کرد: در اين راستا با سازندگان مطرح خطوط تولیدی پیشرفته اروپایی ازجمله شرکت Hertwich و شرکت Swisscast مذاکره و توافق‌هایی انجام گرفته است. آلومینیوم المهدی هرمزال توانسته‌ گام‌ بزرگی در جهت رسیدن به ظرفيت اسمی 257 هزار تن در سال 96 بردارد.

مشروح مصاحبه را اینجا بخوانید.

تفاهم‌نامه دو آلومینیوم‌ساز بزرگ

Submitted by admin on

ایرالکو: بهمن اخوان؛ مدیرعامل آلومینییوم ایران (ایرالکو) در این باره با تاكيد اينكه اين تفاهم نامه اقدام بزرگي در صنعت آلومينيوم كشور ايجاد مي‌كند، گفت: اين توافق نامه که با هماهنگي كامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، بسيار شفاف بوده و هيچ پشت پرده و بند محرمانه‌اي ندارد. به گفته اخوان برنامه‌هاي مشترك خوبي در جهت افزايش توليد و صادرات و حضور در بازارهاي جهاني تدوين شده است.

واگذاری آلومینیوم المهدی قانونی است

Submitted by admin on

ایرنا: علی طیب نیا در جریان سفر به استان هرمزگان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت کارخانه آلومینیوم هرمزگان اظهار کرد: این کارخانه براساس قانون و با برگزاری مزایده واگذار شده و نظر ما این است که واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی ثمرات فراوانی در پی دارد. به گفته وی دولت امیدوار است با یک مدیریت کارآمد، شرکتی که به نظر زیان ده بود، به روال طبیعی باز گردد.

Subscribe to آلومینیوم المهدی