سهم فین‌تک در کیک اقتصاد ایران

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: فناوری سال‌هاست که حوزه ابزارهای اقتصادی و مالی را نیز درنوردیده و امروزه حتی در کشورهای در حال توسعه با توجه به گسترش بستر اینترنت همه گیر شده است. اصطلاحا به این حوزه از فناوری فین‌تک گفته می‌شود. به عبارت دیگر فناوری مالی (فین‌تک) به‌دسته‌ای از فناوری‌ها گفته می‌شود که تلاش می‌کند کاربردهای نوآورانه‌ای برای خدمات مالی پیدا کند. فین‌تک به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از جمله آنها می‌توان به رگ‌تک، ولث‌تک، اینشورتک، پی‌تک و... اشاره کرد.

برچسب‌ها

همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ها

Submitted by admin on

ناصر حکیمی؛ معاون بانک مرکزی در گفت‌وگو با «ایبِنا» از اقدام‌هایی برای توسعه همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ها در حوزه مدیریت مالی شخصی خبر داد. بر مبنای گزارش اخیر بانک مرکزی انجام اقدام‌هایی مانند اجرای مقررات اروپایی psd۲ احتیاج به حمایت قانونی دارد و حد ایده‌‌آل از نظر مدیران سیاست‌گذار پولی این است که باید به بلوغ موجود در اتحادیه اروپا رسید و سیاست‌گذار این موضوع را همچون یک تکلیف به بانک‌‌ها ابلاغ کند.

همکاری  « وزمین » با فین‌تک‌ها

Submitted by admin on

مهران باوند سوادکوهی در سخنرانی خود در دومین اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور اظهار کرد: برنامه تحول دیجیتال در بانک ایران زمین به‌صورت مرحله‌ای و براساس یادگیری در نقشه راه این بانک انجام می‌شود.

آمادگی « پرداخت » برای حمایت از فین‌تک‌ها

Submitted by admin on

آرش لرستانی در همین باره با تاکید اینکه به پرداخت ملت علاقه‌مند به حمایت از کسب‌وکارهای فین تکی است، به «ایبنا» می‌گوید: فعالیت فین تک‌ها منجر به ساده‌سازی خدمات و به‌تبع کاهش هزینه‌ها می‌شود و شرکت به پرداخت ملت به‌ عنوان یک شرکت پرداخت الکترونیک

برچسب‌ها

Subscribe to فین تک