وزیر اقتصاد خبر داد: تغییرات مثبت در صادرات غیر نفتی تا پایان دی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرهاد دژپسند درپایان جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس  در جمع خبرنگاران از وضعیت صادرات کالا‌های غیر نفتی گفت: بخشی از وضعیت اقتصادی کشور مربوط به تجارت خارجی است و به رغم فشار‌ها و محدودیت‌هایی که دشمن اعمال کرده است تجارت خارجی ایران در ده ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود ۳ درصد تغییر داشته است.

صادرات غیرنفتی ایران تا پایان آذرماه| تراز تجاری مثبت شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایبنا، رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد تراز تجاری مثبت شد. به گفته حمید زادبوم صادرات غیرنفتی کشور در ٩ ماهه نخست امسال را ٣١.٩ میلیارد دلار اعلام کرد. تراز تجاری (Balance of trade) یا صادرات خالص (بعضی مواقع با نماد NX مشخص می‌شود)، تفاوت میان ارزش پولی واردات و صادرات خروجی طی یک دوره معین در اقتصاد است. به معنای ساده تراز تجاری رابطه بین واردات و صادرات کشورهاست. اگر صادرات بیشتر از واردات باشد مقدار مثبت به نام مازاد تجاری مشخص می‌شود.اگر واردات بیشتر از صادرات باشد مقدار منفی به نام کسری تجاری یا شکاف تجاری مشخص می‌شود.

تراز تجاری 8 ماهه ایران در 8 ماه/ ارزش و مقاصد صادراتی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از گمرک، میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماه امسال، از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که در مقایسه با ۷۵ هزار تن ۸ماه سال ۹۷، افزایش ۱۶ درصدی نشان می‌دهد؛ از لحاظ ارزش نیز صادرات غیرنفتی کشور در ۸ماه امسال به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

اولویت‌ها برای صادرات غیرنفتی به همسایه‌ها

Submitted by admin on

تسنیم: حمید زادبوم، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت در یک برنامه تلویزیونی گفت: با داشتن راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی کشور که از برنامه سوم به بعد شکل گرفت و در سال ۹۱ به‌صورت مصوبه از هیات وزیران ابلاغ شد، راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی را داریم که در برنامه چهارم، پنجم و ششم نیز تکرار شده است. او افزود: منظور از نقشه راه اگر برنامه عملیاتی اجرایی برای راهبردها باشد، نیاز به تدوین و تنظیم دارد اما در شرایط کنونی که شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است نیاز به نقشه راه جدید منطبق و متناسب با نقشه تنظیم بازار داریم.

روند صادرات در 8 ماهه امسال

Submitted by admin on

خبرگزاری صداوسیما: محمدرضا مودودی؛ سرپرست سازمان توسعه و تجارت در ارتباط با بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت:: در این مدت 29 و نیم میلیارد دلار واردات داشتیم که با این حساب تراز تجاری ما 2 میلیارد دلار به نفع صادرات، بهبود یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات ما در حوزه پتروشیمی، میعانات گازی و دیگر کالاهای صنعتی، مصرفی و کشاورزی است، گفت: در محصول‌های پتروشیمی افزایش 37 و نیم درصد و دیگر کالاها بیش از 17 و نیم درصد از نظر ارزش، افزایش صادرات داشتیم.

بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی

Submitted by admin on

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که به پیشنهاد کارگروه برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) در جلسه 9 مردادماه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید از سوی معاون اول رییس جمهوری برای اجرا به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

متن کامل این ابلاغیه را اینجا بخوانید.

Subscribe to صادرات غیرنفتی