حمایت اوپک از طلای سیاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: خالد الفالح وزیر نفت عربستان سعودی دیروز در گفتگو با رویترز اعلام کرد که هنوز بسیار زود است تا در نشست بعدی این کارتل نفتی در ماه آوریل، تغییری در برنامه کاهشی اوپک و کشورهای همکار آن (ملقب به اوپک پلاس) داده شود.

رشد قیمت نفت با تمدید برنامه کاهش تولید اوپک

Submitted by admin on

روز پنج شنبه اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو حاضر در برنامه کاهش تولید نفت خام توافق کردن تا این برنامه را تا پایان سال 2018 میلادی ادامه دهند. در عین حال در توافق صورت گرفته ذکر شده که در صورت هیجانی شدن بیش از حد بازار امکان توقف روند کاهش تولید وجود خواهد داشت.

وزیر نفت عربستان پس از حصول توافق جدید اعلام کرد که صحبت از خروج از طرح کاهش تولید حداقل در چند فصل آینده جایگاهی ندارد. وی افزود که اوپک در نشست ماه ژوئن سال 2018 وضعیت پیشرفت بازار را بررسی خواهد کرد.

رکورد تولید نفت اوپک در ماه جولای

Submitted by admin on

براساس مطالعه صورت گرفته از سوی موسسه رویترز، سطح تولید نفت اوپک به تبع افزایش ملموس میزان عرضه از سوی لیبی در ماه جولای رشدی 90 هزار بشکه‌ای را تجربه کرده و به بالاترین رکورد ماهانه در سال 2017 رسیده است.

بر این اساس میزان تولید نفت اوپک در مدت مذکور در سطح 32/85 میلیون بشکه در روز قرار گرفته است. تولید نفت لیبی در ماه جولای با رشدی ملموس به صورت میانگین بیش از یک میلیون بشکه در روز بوده است.

تولید نفت عربستان به کمتر از 10 میلیون بشکه رسید

Submitted by admin on

بر طبق گزارش بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه، میزان تولید نفت خام عربستان صعودی در ماه مارس با افتی 111 هزار بشکه‌ای به 9/9 میلیون بشکه در روز رسیده است. گفتنی است که سطح تولید نفت خام عربستان در ماه فرویه نسبت به ماه ابتدایی سال رشد کرده و در سطح 10/11 میلیون بشکه قرار گرفته بود.

شایان ذکر است که در پی اجرای برنامه کاهش تولید اوپک و پایین آوردن ملموس سطح تولید از سوی عربستان، میزان صادرات نفت این کشور به ایالات متحده در هفته پایانی ماه مارس افت ملموس 24 درصدی را پشت سر گذاشته است.

 

Subscribe to برنامه کاهش تولید اوپک