وضعیت صادرات ایران به اوراسیا + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به قنل از سازمان توسعه تجارت، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از اعلام آمادگی کشورمان برای شروع مذاکرات با طرف اوراسیایی و اخذ مجوز مذاکره از هیات وزیران خبر داد.

افزایش تجارت ایران و اوراسیا | همتی: اقدامات بانک مرکزی در دستور کار است

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، یادداشت رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشته است، امروز ۱۹ بهمن ۹۸ جلسه خوبی با رئیس اتاق بازرگانی و رؤسای اتاقهای مشترک ایران وکشورهای اوراسیا داشتیم. حجم تجارت بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در سه ماه گذشته رشد بسیارخوبی داشته است.  مقرر شد بانک مرکزی نیازهای مربوط به نقل وانتقال ارز وتسویه حساب بین صادر کنندگان و واردکنندگان را تامین وتسهيلات لازم را برای آنها فراهم کند.

 

یکماه پس از عضویت/ صادرات ایران به اوراسیا

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، رئیس کل گمرک در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیش از یک ماه است که از اجرای موافقت نامه موقت تجارت آزاد اوراسیا گذشته و در قالب این موافقت نامه از ۵ آبان امسال تا ۸ آذر صادرات ترجیحی به اوراسیا از سمت ایران ۲۸ ممیز ۲ میلیون دلار بوده است و واردات ترجیحی ۱۶۶ میلیون دلار بوده است که عمده این کالاها، کالا‌های اساسی و موردنیاز کشور است که باید وارد می‌شد.

وی گفت: جمع کل صادرات ترجیحی و غیر ترجیحی ما به اوراسیا ۱۳۷ ممیز ۹ میلیون دلار است و جمع کل واردات از اوراسیا هم تاکنون ۱۹۳ میلیون دلار بوده است.

برچسب‌ها

«‌ خودرو » در مسیر اوراسیا

Submitted by admin on

در کنار خودروهای سواری در این نشست پیش‌بینی ساخت کامیون، تجهیزات و ماشین آلات معدنی نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در آینده گام‌هایی نیز برای تولید اتوبوس‌های برقی برداشته شود. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حوزه خودرو کار مشترک با بلاروس آغاز شده و راهیابی خودروهای ایرانی به بازار اوراسیا در دستور کار قرار گرفت و حتی امید است با شرکت مشترکی که بین ایران‌خودرو و بلاروس ایجاد شده، بتوان به کشورهای آسیایی نیز صادر داشت.

زمان اجرای تفاهم‌نامه تجاری ایران و اوراسیا

Submitted by admin on

بهروز حسن الفت؛ مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه و تجارت با تایید این خبر که تفاهم نامه تجاری ایران و اوراسیا از بهمن ماه اجرایی می‌شود، در گفت‌وگو با «ایرنا» تصریح کرد: نکته مثبت تصویب آئین نامه تسهیلات تجاری کشورهای حوزه منطقه اوراسیا خبر خوبی برای تجار ایرانی است و با توجه به اتمام مذاکرات بین ایران و منطقه اوراسیا در حوزه کالاهای صنعت، معدن و کشاورزی است و شرایط برای تجار ایرانی نیز تسهیل می‌شود.

تعرفه واردات بیسکویت و شکلات ایران

Submitted by admin on

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، مجتبی خسروتاج؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین جلسه میز صادرات شیرینی و شکلات با تایید این مطلب که اوراسیا تعرفه واردات بیسکویت و شکلات ایران را صفر کرد، تصریح کرد: ورود موقت مواد اولیه بویژه شکر، استرداد مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان و حمل و نقل دریایی برای بازارهای بالقوه مانند عمان از موانع تولید و صادرات محصول‌های شیرینی و شکلات است.

برچسب‌ها

تخفیف ویژه در صادرات ایران به اوراسیا

Submitted by admin on

چنانچه فضای مناسب بین‌المللی در روابط خارجی ایران با دنیا به وجود آید، سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی با نگاه بازار منطقه ای و جهانی صورت می‌گیرد، اندازه واحدها اقتصادی می‌شود و در نهایت قیمت محصول‌ها پایین و رقابتی خواهد شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقام سیاست‌گذار مذاکرات با همین رویکرد را از حدود ١٦ ماه پیش با اتحادیه گمرکی اوراسیا متشکل از پنج کشور (روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان) شروع کرد. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به تازگی در بخش کالاهای صنعتی توافق‌های اولیه صورت گرفته است.

Subscribe to اوراسیا