مهمترین برنامه های زیرمجموعه مهم « فولاد »

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سند چشم‌انداز نیازمند تولید و تامین مواد اولیه لازم برای تحقق این هدف‌گذاری است؛ از آنجا که در افق بلندمدت صنعت فولاد تولید مستمر و باکیفیت مواد اولیه شامل کنسانتره و گندله یکی از نقاط کلیدی و پاشنه آشیل توسعه صنعت در آینده خواهد بود.

بنابراین گروه فولاد مبارکه، برای پوشش شکاف زنجیره ارزش شرکت فولاد سنگان خراسان اقدام به تدوین چشم‌انداز خویش در افق ۱۴۰۴ کرده است.

برچسب‌ها

تولید گندله در فولاد سنگان رکورد شکست

Submitted by admin on

به گزارش«دنیای بورس»، تولید گندله در هشت ماه سال‌جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۴۳ درصدی روبه‌رو شد. علی امرایی، مدیرعامل فولاد شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: این شرکت در سال جهش تولید، توانست به تولید ۴۰۰ هزار و ۶۸۷ تن گندله در آبان‌ماه سال‌جاری دست یابد و رکورد تولید ماهانه گندله در این شرکت شکسته شد.

وی افزود: تولید گندله این شرکت در هشت ماه اول، ۲میلیون و ۵۲ هزار تن بوده که در مقابل برنامه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی، رشد تولید را تجربه کرده است که با احتساب تولید هشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۴۳ درصدی تولید گندله را شاهد هستیم.

برچسب‌ها

برنامه « فولاد » برای بزرگ‌ترین واحد کنسانتره شرق

Submitted by admin on

 به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، صنایع معدنی فولاد سنگان از شرکت‌های تابعه فولادمبارکه بزرگ‌ترین واحد کنسانتره شرق کشور را با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون تن در نیمه نخست سال‌جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

واحد کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان بر اساس اهداف شرکت قرار بود در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شود، اما مقرر شد امسال که به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده  به بهره‌برداری نهایی برسد؛ با راه‌اندازی رسمی‌ این واحد تولیدی، در تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آهن‌اسفنجی خودکفا خواهیم شد.

برچسب‌ها

تازه ترین تحولات از طرح سنگان/ مشارکت کنندگان بورسی کدام اند؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایمیدرو، عباس نعیمی قائم‌مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو با اعلام این مطلب گفت: مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان تاکنون یک میلیارد دلار سرمایه، در ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی، جذب کرده است.

افتتاح کنسانتره‌سازی فولاد سنگان در سال آینده

Submitted by admin on

دنیای بورس: محسن میرمحمدی، مدیر عامل فولاد سنگان وابسته به فولاد مبارکه در جلسه بازدید استاندار خراسان رضوی گفت: نگرانی ما از این است که روزی پروژه‌های موجود در منطقه به بهره‌برداری برسد و در زمینه زیرساخت‌ها پیشرفتی حاصل نشده باشد و امکان بهره برداری از منطقه سلب شود. به گفته وی فولاد سنگان پس از بهره‌برداری، تا به الان (۴ میلیون تن گندله) به چرخه تولید فولاد در کشور تزریق کرده است.

برچسب‌ها

برنامه حمل‌و‌نقل ریلی در سنگان

Submitted by admin on

ایمیدرو: خداداد غریب‌پور در این نشست اظهار کرد: در راستای افزایش سهم حمل‌و نقل ریلی در جابه‌جایی بار به ویژه در مسیر سنگان – بافق کارگروهی متشکل از معاونت‌های برنامه‌ریزی و توانمندسازی و طرح‌های توسعه معدن وصنایع معدنی ایمیدرو تشکیل می‌شود تا مقدمات تهیه این تفاهم‌نامه فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه هر اعتباری در این مسیر ریلی هزینه شود توجیه اقتصادی دارد افزود: در این کارگروه ضمن بررسی راه‌های بهبود سیستم حمل ریلی، روش‌های سرمایه‌گذاری و شیوه اجرا نیز مشخص خواهد شد.

Subscribe to فولاد سنگان