در بازار آهن چه خبر است + جداول

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت شمش فولاد در مبادلات روز گذشته نزولی بود.در این روز جو عمومی بازار فولاد منفی بود و رکود فصلی و کمبود تقاضا و عزم جدی دولت در کاهش قیمت فولاد، عاملی برای ادامه روند نزولی قیمت‌ها شد. اما قیمت میلگرد فولاد خراسان رشد داشت.

برچسب‌ها

قیمت‌ها در بازار آهن همچنان کاهشی + جدول

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: هفته پیش رو با کاهش قیمت‌ها در بازار آهن آغاز شد؛ به‌گونه‌ای‌که شمش فولاد از سوی برخی خصوصی‌ها از جمله کیمیا با افت ۲۰۰ تومانی در هر کیلو مواجه شد. درمبادلات روز شنبه اول آذر ماه جاری، مقاطع از سوی فولاد خراسان بدون تغییر قیمت عرضه شد.

بازار فولادی | مقاومت در برابر میلگرد 13 هزار تومانی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: اگرچه نرخ معاملاتی میلگرد در بازار فیزیکی بورس‌کالا به اوج قیمتی خود رسیده اما نبود تقاضای مصرفی در این بازار باعث شده تا بهای این محصول نسبت به قیمت شمش فولاد رشد به مراتب کمتری داشته باشد.

به‌ گونه‌ای که تفاوت میانگین نرخ فروش شمش و میلگرد برای معاملات این هفته در بورس‌کالا تنها به ۴۰۰ تومان رسید که این تفاوت نرخ تطابقی با هزینه تولید ندارد. شرایط در بازار آزاد مقاطع فولادی نیز به همین روال بوده و رشد قیمت در عین نبود تقاضای مصرفی باعث شده تا این بازار در رکود سنگینی به سر ببرد.

پیش بینی قیمت آهن آلات با افزایش نرخ دلار

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: پیش‌بینی قیمت آهن امری مهم و پرتقاضا برای فعالان حوزه فولاد و کسب‌ وکارهایی است که به طور مستقیم با خرید آهن‌آلات در ارتباط هستند. به دلیل استراتژیک بودن این کالا، پیش‌بینی‌ قیمت آهن‌آلات عموما با پارامترهای زیادی دخیل است؛ از طرفی به علت تنوع کالاهای فولادی و شرایط متفاوت عرضه و تقاضا برای هر محصول، روش صحیح‌تر پیش‌بینی قیمت‌ها این است که هر محصولی به طور مجزا بررسی و تحلیل گردد.

بازار آهن | تصمیم جدید خریداران + جدول

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: با رشد بی‌رویه قیمت آهن به‌دنبال نوسان نرخ ارز، خریداران از بازار خارج شدند. در حال حاضر بخش عمده خرید‌های بازار برای رفع نیاز‌های ضروری بوده و در انتظار شرایط پایدار هستند. روز گذشته اغلب تولیدکنندگان در نرخ‌های پیشنهادی فروش تغییری اعلام نکردند.

برچسب‌ها

واکنش مدیرعامل بورس کالا به تغییرات بازار آهن

Submitted by admin on

فارس: حامد سلطانی‌نژاد؛ مدیر عامل بورس کالای ایران درباره تغییرات جدید در بازار آهن و فولاد براساس ابلاغیه جدید وزارت صمت گفت: با توجه به برچیده شدن محدودیت‌ها در بخش سقف قیمت‌ها و نرخ پایه، بازار به نسبت متعادلی در رینگ فلزات بورس کالا حکم فرما شده اما درعین حال طبق حداقل کف عرضه تعیین شده برای محصول‌های فولادی و فلزی باید از سوی عرضه کنندگان رعایت شود.

برچسب‌ها

بازار آهن همچنان با ثبات

Submitted by admin on

مبادلات دیروز بازار آهن نیز با ثبات قیمت فولاد دنبال شد. آغاز به کار سامانه الکترونیک ارزی باعث ایجاد جو مثبت در بازار آهن شده است. روز گذشته اغلب تولید‌کنندگان در نرخ‌های پیشنهادی فروش تغییری اعمال نکردند تنها شرکت فولاد آلیاژی کیمیا نرخ شمش را ۱۰ تومان در هر کیلو کاهش داد.

تداوم رکود در بازار آهن و فولاد

Submitted by admin on

در پی تک‌نرخی شدن دلار، قیمت‌ها در بازار فولاد و آهن اندکی روند نزولی به خود گرفته‌اند. به گفته رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات هرچند که حجم زیاد مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود اما تولیدکنندگان عمده محصول‌های خود را با دلار غیررسمی ارزش‌گذاری می‌کنند که سبب رکود نسبی در بازار شد.

۹۰ درصد مواد اولیه و اساس کار اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات از طریق تولید داخلی تامین می‌شود اما به گفته محمد آزاد با این‌وجود در روزهای سپری‌ شده در سال جاری افزایش قیمت در این مواد به ثبت رسید.

Subscribe to بازار آهن