قیمت بیت کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته کاهش یافت؛

در جستجوی گنج‌های گم‌شده ارزهای دیجیتالی

16:29 - 1400/06/14
یک پدر و پسر برنامه‌نویس تیمی را تشکیل داده و سعی می‌کنند پسوردهای گم شده کیف‌ پول‌های دیجیتال را پیدا و 4.7 میلیارد بیت کوین گم‌شده را بازیابی کنند.

 

در جستجوی گنج‌های گم‌شده ارزهای دیجیتالی12

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 5 دقیقه عصر به وقت ایران روی 49 هزار و 964 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته منفی، اما نسبت به 7 روز گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین نیز روی 939 میلیارد دلار قرار داشت.

اتریوم نیز مانند بیت کوین تغییرات منفی قیمتی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود، اما بازدهی 7 روزه آن مثبت بود. قیمت اتریوم به 3 هزار و 885 دلار رسیده و سرمایه آن روی 455 میلیارد دلار قرار داشت.

4.7 میلیارد دلار بیت کوین مفقود شده‌اند

ارزهای دیجیتال دارایی فیزیکی نیستند و تنها با یک پسورد مالکیت فرد بر واحدهای ارز دیجیتال  مشخص می‌شود. فراموش شدن پسورد می‌تواند باعث شود یک ارز دیجیتال برای همیشه گم شود.

در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی ارز دیجیتال وجود دارد که تولید شده‌اند، اما مالک آن‌ها پسورد خود را فراموش کرده است و در نتیجه این ارزهای دیجیتال از دست رفته محسوب می‌شود. از داستان‌های جالب ارزهای دیجیتال می‌توان به ماجرای پدر و پسر برنامه‌نویسی اشاره کرد که به مردم کمک می‌کنند پسوردهای گم شده خود را پیدا کنند.

چارلی و کریس بروکس تحلیلی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد 68 هزار و 110 تا 92 هزار و 855 بیت کوین گم شده است. بر این اساس با در نظر گرفتن حد بالا 4.7 میلیارد دلار بیت کوین قابل بازیابی است.

چارلی و کریس بروکس برای اینکه بتوانند پسورد کیف پول دیجیتال یک مشتری را پیدا کنند باید بدانند مغز او به چه نحو کار می‌کند. افراد مختلفی به این پدر و پسر مراجعه می‌کنند، این افراد شامل کسانی که تازه به بازار ارزهای دیجیتال وارد شده و افرادی که در دوره اوج قیمت بیت کوین، همه دارایی خود را سرمایه‌گذاری کرده‌ و الان برای پرداخت اجاره مسکن خود مشکل دارند می‌شود.

پسر خانواده که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می‌کند به طور موقت درس را رها کرده است تا به پدر خود در زمینه جستجوی گنج‌های دیجیتال کمک کند. نحوه کار به این صورت است که تا جایی که می‌شود پسوردهای احتمالی را از مراجعه‌کننده می‌گیرند و سعی می‌کنند پسوردهایی که فرد در یک موقعیت واقعی می‌سازد را برون‌یابی کنند.

قیمت طلا در انتظار شروع هفته جدید

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1828 دلار قرار گرفت. علت اصلی افزایش قیمت طلا گزارش ضعیف اشتغال در آمریکا و احتمال به تعویق افتادن برنامه تیپرینگ عنوان می‌شد.

در جستجوی گنج‌های گم‌شده ارزهای دیجیتالی2

مرز 1820 دلار از نظر تکنیکال برای طلا مهم است. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و باید دید با شروع هفته روند قیمتی طلا به چه نحو خواهد بود، آیا قیمت طلا مرز 1820 دلار را حفظ می‌کند و انتظارات افزایشی در بازار فلز گران‌بها تقویت می‌شود، یا اینکه قیمت طلا دوباره به زیر مرز حساس سرازیر می‌شود؟