نگاهی به معاملات هفتگی فلزات پایه

15:50 - 1400/01/25

با وجود آرام‌تر شدن جو معاملات در معاملات فلزات پایه و تسلط جوی مبهم بر بازار فلزات لندن در پایان هفته، عمده محصولات معاملاتی این بازار توانستند هفته خوبی را پشت سر بگذارند و افزایش قیمت نسبتا مطلوبی را در این مدت تجربه کنند.

در این هفته تضعیف شاخص دلار ایالات متحده یکی از دلایل اصلی رونق معاملات در بازار فلزات اساسی به حساب می‌آید. عدم اجماع اعضای کمیته بازار آزاد بانک مرکزی ایالات متحده در روزچهارشنبه مبنی بر افزایش نرخ بهره در این کشور، بازی را به نفع بازارهای کالایی در این هفته تغییر داد و فلزات پایه نیز در این میان بی‌نصیب نماندند.

در آخرین معاملات بازار فلزات لندن هر تن مس در قراردادهای سه ماهه0/63 درصد گران شد و به قیمت 4991 دلار رسید. رشد قیمت هفتگی این محصول حدود سه درصد بوده است.

همچنین آلومینیوم با وجود افت نیم درصدی در روز جمعه، توانست معاملات هفتگی را با رشد قیمتی کمتر از یک درصد به پایان برساند. قیمت این محصول به 1722 دلار در هر تن رسیده است.

روی نیز با کاهش قیمتی 1/6 د رصدی در روز جمعه به 2447 دلار رسید. این محصول در طول هفته بیش از دو درصد گران شده است.

در این میان سرب در قراردادهای سه ماه با رسیدن به قیمت 2086دلار، توانست رشد قیمت روزانه و هفتگی خود را به ترتیب به 0/7 و یک درصد برساند.