تحرکات حقوقی‌ها در معاملات امروز بورس

12:23 - 1400/01/25
با پایان معاملات روز جاری، خرید خالص این سهام‌داران در بورس به ارزش 8 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

در انتهای معاملات امروز، کل خریدی که سهام‌داران حقوقی (به طور خالص) در معاملات بورسی به ثبت رساندند، از مرز 8 میلیارد تومان عبور کرد. در این مهم بیشترین جذب نقدینگی از حقوقی‌های فعال در بازار، به نماد «کاما» ختم شد. خالص خرید حقوقی‌ها در این نماد بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان است. پس از این نماد، «وتجارت» و «فملی» قرار دارند که به ترتیب ارزش خرید خالص حقوقی‌ها در این نمادها یک میلیارد و 700 میلیون تومان و یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

«کاما»

این نماد که در روز جاری معاملاتی به حجم تقریبی 6 میلیون سهمی را تجربه کرد، حمایت 50 درصدی حقوقی‌ها را با خریدی در مرز 3 میلیون سهم به همراه داشت. گرچه فشار فروش بالا در این نماد نهایتا افت 5 درصدی و صف فروش نزدیک به 2 میلیونی را به همراه داشت. فشار فروش بالا در این نماد (از سوی مالکین حقیقی)، به واسطه محافظه‌کاری هیئت مدیره شرکت در ارائه نخستین پیش‌بینی درآمد سال مالی آینده رقم خورد. در این گزارش تعدیل منفی 9 درصدی، EPS را در عدد 736 ریال به فعالین بازار اعلام کرده است.

«وتجارت»

معاملات امروز در این نماد بانکی جابجایی بیش از 41 میلیون سهم را گزارش می‌دهد. این مهم با خرید بیش از 38 میلیونی حقوقی‌ها (92 درصد معاملات) همراه بود. از سوی دیگر فشار فروش بالایی که عمدتا از سوی سهام‌داران حقیقی (65 درصد) قابل رصد است، موجبات کش و قوس مهمی را در داد و ستد‌های امروز «وتجارت» فراهم آورد. نتیجه این رویداد نوسان اندک قیمت سهام بانک تجارت در تابلوی معاملات امروز بود. محدوده این نوسان 747 تا 749 ریال بود که نهایتا «وتجارت» با قیمت 747 ریالی (قیمت پایانی روز کاری گذشته)، به استقبال بازار فردا رفت.

«فملی»

سهام شرکت ملی مس ایران که با توجه به وضعیت مطلوب معاملات روزهای گذشته مس در بازارهای جهانی با اقبال سهام‌داران همراه بود، به دنبال افت قیمت این کالا در بازارهای جهانی و نیز نزدیکی قیمت سهم به محدوده سقف 212 تومانی، فشار فروش بالایی را به خود دیده است. این مهم با انجام معاملاتی به حجم تقریبی 20 میلیون سهم و حمایت حقوقی‌ها با خرید بیش از 16 میلیون سهم (بیش از 83 درصد) قابل رویت است؛ چرا که در انتها افت نزدیک به یک درصدی قیمت سهام ملی مس را مشاهده کردیم. فشار فروش مذکور از سوی هر دو سهام‌دار (حقیقی و حقوقی) دیده می‌شود (با وزنی تقریبا برابر).