جولان در معاملات قطعه و خودروسازان

12:23 - 1400/01/25
انتشار گزارش‌های مثبت در این گروه و نیز انتظار تعدیل مثبت برخی نمادهای دیگر، اقبال بالایی را در نمادهای این گروه ایجاد کرده؛ به خصوص که افت اخیر قیمت‌ها، اکثر نمادها را در محدوده حمایتی قرار داده تا رشد قیمت بالایی را در اکثر نمادهای این گروه رویت کنیم.

انتشار گزارش‌های نخستین پیش‌بینی درآمد سال مالی آتی در نمادهای این گروه و به خصوص قطعه‌سازان، که به نوعی فراتر از انتظار فعالین بازار بوده است، موجبات صعود قیمت سهام شرکت‌ها در معاملات امروز این گروه را رقم زده است. تعدیل مثبت 220 درصدی «خاذین» و بیش از 110 درصدی در «خچرخش» و «خموتور» از این جمله هستند که به اهرم صعود در این گروه مبدل شده‌اند. همچنین انتظار تعدیل مثبت در نمادهای لیدری مثل «خساپا» نیز در این مهم تاثیر به سزایی داشته تا تقریبا تمامی نمادهای این گروه رنگ سبز را (با نزدیک شدن به انتهای معاملات) به خود ببینند.

به این ترتیب «خرینگ» با رشدی 4 درصدی، «خنصیر» با رشد 5 درصدی و تشکیل صف خرید، «ختوقا» با رشدی بیش از 4 درصدی به انتهای معاملات نزدیک می‌شوند. در نماد شرکت‌های بزرگ نیز، «خساپا» با رشدی بیش از 4 درصدی و حجم معاملاتی در مرز 70 میلیون سهم، تقاضای بالای خریداران را به همراه دارد. در «خپارس» نزدیکی به کف قیمتی (قیمت سهم پایین‌تر از قیمت اسمی 100 تومانی است)، رشد 5 درصدی و صف خرید بیش از 8 میلیونی در سم قابل رصد است. حمایت نسبی حقوقی‌ها در «خزامیا» و نزدیکی قیمت به کف‌های تکنیکی، شد نزدیک به 4 درصدی سهانم زامیاد را به ارمغان آورده است. رشد نزدیک به 3 درصدی در «خودرو» نیز با انجام بیش از 8 میلیون سهم دیده می‌شود که فضای مثبت در این گروه و نزدیکی در محدوده‌های قیمتی حمایتی، دلایل این اقبال به حساب می‌آید.

در کمتر از نیم ساعت مانده به پایان معاملات امروز، رشد بیش از 2 درصدی شاخص این گروه مشهود است.