فلزات پایه زیر فشار دلار

12:12 - 1400/01/25
رشد ارزش دلار از شب گذشته بر بازار فلزات پایه فشار ملموسی را وارد کرده و همین امر نیز بر افت قیمت ها دامن زده است. در این میان پس از افت قیمت روزهای معاملاتی اخیر در بازار آتی شانگهای، سرمایه گذران دست به کار خرید در قیمت های پایین شده اند که این امر در بازگشت رونق به معاملات بسیاری از فلزات در این بازار موثر بوده است.

با از سرگیری معاملات در بازار فلزات پایه، شاهد افت قیمت این محصولات در بازار نقدی لندن هستیم اما بیشتر محصولات معاملاتی بازار آتی شانگهای در مسیر صعود قرار گرفته اند.

رشد ارزش دلار از شب گذشته بر بازار فلزات پایه فشار ملموسی را وارد کرده و همین امر نیز بر افت قیمت ها دامن زده است. در این میان پس از افت قیمت روزهای معاملاتی اخیر در بازار آتی شانگهای، سرمایه گذران دست به کار خرید در قیمت های پایین شده اند که این امر در بازگشت رونق به معاملات بسیاری از فلزات در این بازار موثر بوده است. گفتنی است که نگرانی ها در زمینه عرضه برخی از فلزات به خصوص مس در شرایط فعلی عامل دیگری در حمایت از قیمت ها به حساب می آید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با کاهشی 0/3 درصدی به 5827 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی افت 0/4 را تجربه کرده و در سطح 1830 دلار معامله می‌شود.

روی با کاهشی 0/17 درصدی  به سطح 2783 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 0/5 درصد ارزان شده و در قیمت 2327 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد رشد قیمت مس و سرب به ترتیب به میزان 0/7 و 0/8 درصد هستیم. همچنین روی 0/3 درصد گران شده اما آلومینیوم کاهش قیمتی بیش از یک درصد را تجربه کرده است.