صدای سهامدار | درخواست هایی که سهامداران از بورس دارند

14:37 - 1400/01/21
سهامداران از مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار چه پرسش‌هایی دارند.

سایت «دنیاى‌ بورس» مشکل سهامداران خرد در بازار سرمایه را در این ستون پوشش مى‌دهد. شما خوانندگان که در بازار سهام فعال هستید می‌توانید در صورت مواجهه با هر مشکلى در این حوزه از طریق واتس‌اپ یا پیامک برای ستون «صدای سهامدار» به شماره ۰۹۱۰۰۸۹۷۲۴۴ پیام بفرستید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. نظرات شما ضمن درج در این ستون پیگیرى خواهد شد. ذکر این نکته ضرورى است که از چاپ نظرات حاوى توهین معذوریم.

0274...0913: مسوولان سازمان بورس اعلام کردند برای افزایش قدرت خرید سهامداران و رونق بورس، اعتبارات مشتریان را تا 50 درصد افزایش می‌دهند، لطفا به آنها بفرمایید به سایت پلکان کارگزاری مفید مراجعه کنند و درخواست اعتبار را کلیک کنند تا ببینند با چه پاسخی روبه‌رو می‌شوند. پاسخ این است: موردی وجود ندارد!

312...54...0912: در اردیبهشت ماه اقدام به فروش 30 درصد از سهام عدالت از طریق بانک ملت شعبه طهماسب‌آباد کرمان کردم. پس از یک ماه فقط 2 میلیون تومان برای من واریز کرده‌اند. طی تماس‌های مکرری که درخصوص واریز مابقی پول فروش با بانک داشتم پاسخ صریح و درستی به من ندادند و صرفا به اینکه «باید صبر کنید» بسنده کردند. این در حالی است که در آن بازه زمانی احتیاج مبرم به این پول داشتم و متاسفانه مشکلم حل نشد. ارزش 30 درصد سهام عدالت 6 میلیون تومان بوده که 2 میلیون تومان واریز کردند و هنوز مابقی پول را به حساب من منتقل نکردند.

3291...0915: چرا درصد دامنه نوسان را پایین نمی‌آورند، درصورتی که قیمت هر سهم تا 50 -40 درصد کاهش داشته ؟ سهامداران از سرمایه‌گذاری در بورس ترسیده‌اند و باید کارشناسان و حقوقی‌ها کاری کنند تا ترس بازار بریزد، نه اینکه خودشان با نوسان‌گیری ترس را بیشتر کنند و فقط به فکر منافع خود باشند.

2320...0912: من یک بازنشسته هستم. 2ماه است که نماد «ونیرو» بسته و سرمایه من بلوکه شده است. آیا کسی نیست جواب ما را بدهد؟ من با هزار بدبختی در شرکتی سرمایه‌گذاری کرده‌ام که درحال حاضر هیچ پاسخی به سهامداران خود نمی‌دهد و معلوم نیست چه بلایی قرار است بر سر سرمایه ما بیاید.

2658...0914: اوضاع سهام برخی شرکت‌های بورسی فاجعه است. کسانی که از خرداد وارد بازار سرمایه شدند به شدت ضرر کرده‌اند، این در حالی است که اگر دولت و صدا و سیما تبلیغ گسترده‌ای برای ورود مردم به بورس نمی‌کردند، الان با ضرر و زیان مواجه نمی‌شدیم. مسوولان خودشان مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند، حالا هم مردم و پولشان را به امان خدا سپرده‌اند.