وزیر کشور: رسانه‌های خارجی درصدد تهییج بورس هستند

14:29 - 1400/01/21
وزیر کشور گفت: خط رسانه‌ای چند روز گذشته رسانه‌های خارجی تحریک و تهییج در بورس بود.

به گزارش «دنیای بورس»، خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه پنجاه و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور افزود: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد، موضوع بورس بود که ابعاد مختلفی دارد. استقبالی که مردم از بازار سرمایه داشتند، گام‌های بلندی در جذب نقدینگی برداشته شد. وی گفت: البته بورس‌ها در مواقعی دچار نوسانات می‌شود که این نوسانات باید از طریق کار کارشناسی پیش بینی های لازم صورت گیرد و این نوسانات جبران شود.

وزیر کشور افزود: بازار بورس امروز مناسب بود اما لازم بود هماهنگی رسانه‌ای انجام شود تا همه رسانه‌ها کارشناسانه ، دقیق و مناسب به بورس بپردازند.

وی گفت: اغلب خط رسانه ای و فضا سازی رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره ها و در فضای مجازی این است که مردم را تحریک و تهییج به فروش می کنند. واقعا پیش بینی‌های های ما با توجه به گزارشاتی که در دولت و در این جلسه داده شد این بوده که این قضیه به خوبی مدیریت ‌شود

وزیر کشور گفت: بایستی در طرح‌های بزرگی چون فروش نفت پیوست تبلیغاتی، اطلاع رسانی و اقناع‌سازی مردم صورت گیرد تا مردم دچار بی‌ثباتی و ضعف تصمیم‌گیری در برنامه های اقتصادی خود نشوند.

آقای رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران درباره مشکلات حوزه دارو افزود : در جلسه امروز وزارت بهداشت توضیح داد که بحمد الله با هماهنگی بانک مرکزی در حوزه تخصیص و تامین منابع دارو مشکلی نخواهند داشت و قول دادند بازار در حد تامین مایحتاج فراهم است و تا آخر سال نیز فراهم خواهد شد.

وزیر کشور گفت: نگاه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی این است که همراه با افکار عمومی و ارتباطاتی که با مسئولین خواهیم داشت، شرایط را به گونه‌ای هدایت کنیم که همه فعالیت‌های اقتصادی در بستر طبیعی و کارشناسی خودش دنبال شود و در ضمن به مردم هم اطلاع رسانی دقیق بشود.

وی با اشاره به اینکه طرح فروش نفت سلف از موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز مطرح شد افزود: هفته قبل دو پروژه درباره فروش نفت مطرح شد، یکی طرح فروش نفت مدت‌دار بود به میزان ۲۰۰ میلیون بشکه که کلیات آن در جلسه سران قوا تصویب شد و مقرر شد آیین نامه‌های اجرایی هم با دقت لازم تهیه و هر وقت آماده شد، ارائه شود.

رحمانی فضلی افزود: یک بحث دیگر موضوع فروش سلف نفت بود که وزارت نفت مجوز قانونی آن را در بودجه دارد ، اما چون اینها به تاخیر افتاد و قبل از اینکه تایید نهایی بشود، اعلام شد و توقع مردم محقق نشد .

وی ادامه داد: امروز مقرر شد که حتما در طرح‌های بزرگ این‌چنینی پیوست تبلیغاتی، اطلاع رسانی و اقناع‌سازی مردم تهیه شود تا مردم دچار بی‌ثباتی و ضعف تصمیم‌گیری در برنامه های اقتصادی خود نشوند.