تصمیم ترامپ برای تشدید تحریم ونزوئلا

13:05 - 1400/01/21
دونالد ترامپ تصمیم به تشدید تحریم‌های نفتی ونزوئلا گرفت.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز‎ نوشت: الیوت آبرامز فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا روز دوشنبه گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است کارزار تحریم‌ها علیه بخش نفتی ونزوئلا را تشدید کند و در مجازات افراد و شرکت‌هایی که این تحریم‌ها را نقض می‌کنند سختگیرانه‌تر عمل کند.

وی افزود دولت آمریکا مشتریان نفت ونزوئلا را از جمله آن‌هایی که در آسیا هستند و نیز واسطه‌هایی را که به دولت ونزوئلا کمک می‌کنند که مبدا نفت را پنهان کند تعقیب خواهد کرد.

آبرامز گفت آمریکا پیگیر انتقال‌های کشتی به کشتی نفت ونزوئلا است و در صورت عدم توقف شرکت‌های دخیل را تحریم خواهد کرد و واشنگتن در هفته‌ها و ماه‌های آینده به افراد و شرکت‌هایی که در بخش نفتی ونزوئلا دخیل هستند ابتدا هشدار می‌دهد و سپس تحریم‌های بیشتری بر آن‌ها اعمال خواهد کرد.

اظهارات وی تقریبا یک هفته بعد از آن عنوان شد که آمریکا شرکت روسنفت تریدینگ اس‌ای را که یکی از واحد‌های شرکت روسنفت روسیه است تحریم کرد. این اقدام با هدف فشار بر روسیه برای قطع حمایت از نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا صورت گرفت. آبرامز گفت آمریکا معتقد است شرکت ملی نفت ونزوئلا تقریبا بدهی ۶ میلیارد دلاری خود به روسنفت روسیه را پرداخت کرده است.