نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برگزار شد

هشدار IMF زمینه احتمال افزایش نوسان بازارها

09:28 - 1400/01/21
نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در بالی اندونزی برگزار شد و حاضران در این نشست بر لزوم کاهش تنش‌های تجاری میان اقتصادهای بزرگ و همچنین استفاده از سیاست‌هاسی پولی و مالی برای مقابله با ریسک‌های پیش‌روی بازارها تاکید کردند.
هشدار IMF زمینه احتمال افزایش نوسان بازارها

در نشست مشترک سال 2018 صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، تاکید اصلی وزرای اقتصاد و روسای بانک مرکزی بر حل تنش‌های تجاری میات قدرت‌های اقتصادی قرار داشت. به گزارش بلومبرگ رئیس بانک مرکزی ژاپن در این نشست بر اهمیت گفتگوی مشترک در مساله تجارت تاکید کرد و رئیس بانک مرکزی برزیل نیز این تنش‌ها را اصلی‌ترین تهدید برای اقتصادهای نوظهور دانست.

همچنین رئیس بانک تسویه بین‌المللی ریسک بروز رکود به تبع افزایش حمایت‌گرایی اقتصادی را دور از ذهن ندانست. رئیس بانک مرکزی چین نیز در این نشست اعلام کرد که این کشور مایل به حل تنش‌هایی تجاری از طریق مذاکره است اما در عین حال خود را برای بدترین شرایط نیز آماده کرده است.

در این میان رئیس صندوق بین‌المللی پول به سایتگذاران هشدار داد که نوسات بیشتری در بازارها به وقوع خواهد پیوست و بنابراین بانک‌های مرکزی و مقامات اقتصادی باید از سیاست‌های پولی و مالی به عنوان سپری در برابر ریسک‌های پیش روی بازارها استفاده کنند. کریستین لاگارد همچنین از اقتصادهای بزرگ جهان درخواست کرد که تنش‌ها را کاهش دهند و به مذاکره برای حل مشکلات روی بیاورند.

همچنین در نشست اخیر، برخی از مقامات اقتصادهای نوظهور نسبت به تاثیر منفی افزایش نرخ بهره به ویژه از سوی بانک مرکز آمریکا بر تشدید نوسانات بازارها هشدار دادند و خواستار یکپارچگی بیشتر در سطح جهانی برای اجرای سیاست‌های پولی شدند.