احداث ۴ طرح پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان

09:17 - 1400/01/21
رئیس امور سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ملی ایران  می‌گوید: با توجه به سیاست های صنایع پتروشیمی ایران، ۴ طرح پتروشیمی در فاز اول در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان احداث می شود.

مهر: سعید افشاری با بیان اینکه سیاست پتروشیمی ایران احداث مجتمع‌های جدید در سواحل جنوبی است، گفت: با توجه به اینکه مجتمع‌های پتروشیمی به آب برای تولید، دسترسی به آب‌های آزاد برای آزاد و همچنین به خوراک نیاز دارند تصمیم برای اعطای مجوز و احداث این مجتمع‌ها در سواحل جنوبی کشور جهت توسعه صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو منطقه ماهشهر و عسلویه تاکنون به عنوان قطب‌های پتروشیمی در کشور شناخته می‌شوند، اظهار کرد: تولید پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر نزدیک به ۶۰ میلیون تن محصول است که این مناطق دیگر ظرفیت و گنجایش صنایع جدید پتروشیمی را ندارند.

رئیس امور سرمایه‌گذاری صنایع ملی پتروشیمی ایران تاکید کرد: برای توسعه آتی صنعت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان زیر مجموعه ایمیدرو به عنوان یکی از مناطقی که دارای پتانسیل‌های بالا و موقعیت و امکانات مناسبی دارد به عنوان قطب جدید پتروشیمی انتخاب شده است.

با توجه به اینکه مسئولیت این منطقه به عهده سازمان ایمیدرو محول شده است شرکت ملی پتروشیمی با امضای تفاهم نامه‌ای با ایمیدرو اقدام به ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان ایمیدرو و پتروشیمی برای راهبری محدوده پتروشیمی در این منطقه کرده است.

در فاز اول ۴ طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان ایجاد خواهد شد. مدیران شرکت ملی پتروشیمی امیدوارند منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با توجه به پتانسیل‌ها و نزدیکی به عسلویه و دسترسی به آبهای آزاد و وجود بندر و زیرساخت‌های مناسب در آینده به قطب دیگر صنعت پتروشیمی تبدیل شود و با احداث مجتمع‌های پتروشیمی شاهد رونق منطقه پارسیان باشد.