گروه صنعتی پاکشو 150 تومان سود تقسیم کرد

مذاکره صادراتی « پاکشو » با 6 کشور

11:49 - 1400/01/18
گروه صنعتی پاکشو در حالی 150 تومان سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم کرد که با ترسیم نقشه راه صادراتی از مذاکره با 6 کشور برای تامین اهداف مجموعه خبر داد.

دنیای بورس: در ابتدای این جلسه محمد عالمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو به گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی ۹۶ پرداخت و گفت: در سالی که گذشت هیات مدیره شرکت با وجود افزایش محدودیت‌ها و موانع ناشی از عوامل سیاسی و بین‌المللی برای افزایش سهم بازار، از افزودن بر کیفیت محصول‌های تولیدی (موادشوینده و بهداشتی) با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت مصرف‌کنندگان داخلی و بازارهای صادراتی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

دستیابی به سطح ۵ ستاره تعالی، افزایش سهم فروش صادراتی به میزان ۲۵ درصد کل فروش و قرارگیری در جمع ۵۰ شرکت اول در لیست IMI۱۰۰ ایران از چشم‌انداز سازمانی شرکت تا سال ۱۴۰۰ است. همچنین توسعه محصول‌ها با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، توسعه بازار از طریق تولید محصول‌های جدید، توسعه بازارهای جدید از طریق صادرات به سایر کشورهای هدف از اهم فعالیت‌های بازاریابی برای سال جدید است.

عالمی با اشاره به اینکه تمرکز «پاکشو» بر توزیع‌کنندگان از مهم‌ترین‌ اقدام‌ها در حوزه صادرات است، تاکید کرد: به همین منظور با ارمنستان وارد مذاکرات شدیم و در مراحل نهایی عقد قرارداد هستیم، همچنین به زودی نخستین سفارش به قطر انجام می‌شود. به گفته مدیرعامل مجموعه اواخر سال گذشته با یکی از شرکت‌های معتبر گرجستان وارد مذاکره شده و توافق‌هایی با عراق نیز داشته است. در کشور لبنان و سوریه نیز جلساتی با استراتژی یکسان و اقدام‌هایی مشابه سایر کشورها صورت گرفت.

مجمع عادی سالانه منتهی به پایان اسفندماه ۹۶ گروه صنعتی پاکشو با حضور 95.6 درصد سهامداران و با تقسیم سود 150 تومانی به پایان رسید. در این جلسه همچنین مدیرعامل شرکت به سوال‌های اکثر سهامداران پاسخ داد و صورت‌های مالی شرکت نیز مورد تایید حاضران قرار گرفت. روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای سال مالی ۹۷ انتخاب شد.