با اعلام توقف جنگ تجاری میان چین و آمریکا

شاخص دلار به سقف 5 ماهه رسید

06:18 - 1400/01/18
با اعلام خبر تعلیق جنگ تجاری میان آمریکا و چین، نگرانی سرمایه گذاران در زمینه آثار مخرب درگیری دو اقتصاد بزرگ جهان کاهش یافت و همین امر نیز شاخص دلار را به سقف 5 ماهه رساند.
شاخص دلار به سقف 5 ماهه رسید

عصر روز گذشته آمریکا و چین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بر سر افزایش معنادار صادرات نهاده‌های انرژی و کشاورزی به توافق رسیده اند. بر این اساس تعرفه‌های وارداتی که این دو کشور در ماه‌های اخیر بر علیه یکدیگر وضع کرده بودند به حالت تعلیق درآمده و قرار است که مذاکرات تجاری میان و اقتصاد بزرگ جهان تداوم یابد. در هفته گذشته هیاتی به رهبری معاون نخست وزیر چین راهی آمریکا شده بود تا با مقامات آمریکایی در زمینه جنگ تجاری اخیر میان دو کشور به گفتگو بنشیند. وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از انتشار این بیانیه اعلام کرد که چینی‌ها موافقت کرده اند تا تعرفهوارداتی بسیرای از کالاها را کاهش دهند.

بدین ترتیب نگرانی سرمایه‌گذاران در زمینه آثار مخرب جنگ تجاری میان آمریکا و چین  بر روند رشد اقتصاد جهانی کاهش یافت و در عین جال بخشی از سرمایه گذارا ن ریسک پذیر نیز با رویگردانی از دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوییس، به دلار امریکا اقبال نشان دادند.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی 0/26 درصدی به 93/87 واحد رسیده است.